Vuk Stefanović Karadžić
Printscreen
Vuk Stefanović Karadžić

Printscreen

Vuk Stefanović Karadžić, Foto: Printscreen

Primera radi, u svakodnevnom govoru koristimo reč žilet misleći na nožič za brijač, a u pitanju je naziv za brend brijača i drugih proizvoda za ličnu negu. Sam predmet, zamišljen kao nožić za jednokratnu upotrebu, ime je dobio po Amerikancu Kingu Džiletu. U Srbiji se verovatno odomaćio još u periodu nakon Prvog svetskog rata pošto su ti brijači često bili u vojnim sledovanjima koje je naša vojska dobijala od saveznika.

Digitron

Screenshot

Digitron, Foto: Screenshot

Pored toga, nije svaki flaster Hanzaplast, ali ga tako doživljavamo. Ovaj brend je nastao u Nemačkoj i slovi za flaster najvišeg kvaliteta, pa smo ga tako prisvojili.

Primera je jako puno , tako gotovo svako pakovanje za mleko ili jogurt nazivamo tetrapak (firma "Tetra Pak"), zatim frižider, kao reč kojom nazivamo hladnjak, takođe je izvedena iz naziva kompanije kao i što je traka za lepljenje, odnosno selotejp, izvedena od naziva britanskog proizvođača.

lebelo karmin usne šminkanje

Shutterstock

lebelo karmin usne šminkanje, Foto: Shutterstock

Osim toga, nije svaki stik za usne labelo. "Labello" je brend, tako da je druga opcija "balzam za usne".

Takođe, usvojili smo reč imalin, za svako sredstvo kojim se premaže obuća. Međutim, to nije ispravno, jer je "Imalin" firma koja proizvodi kreme, odnosno paste za održavanje i sjaj cipela. Primera sigurno ima još, ali su ovo neke reči koje najčešće koristimo u svakodnevnom govoru.

Pročitajte još: