automobil automobili polovni vozila kupovina prodaja pijaca
stock photo
automobil automobili polovni vozila kupovina prodaja pijaca

stock photo

automobil automobili polovni vozila kupovina prodaja pijaca, Foto: stock photo

A u takvoj situaciji, ni na tržištu polovnih vozila baš ne cvetaju ruže.

Vanredno stanje u Srbiji, proglašeno 15. marta, u prvim danima je dovelo do određene neizvesnosti kod potencijalnih kupaca polovnjaka, budući da se tada još uvek nije znalo kako će se prema kupljenim automobilim odnositi država.

Ubrzo je MUP objavio kako će izgledati procedura za dobijanje prve registracije, pa je situacija postala jasnija. Poslednjih desetak dana interesovanje je u blagom porastu u odnosu na drugu polovinu marta, ali je ipak daleko od onoga kakvo je bilo pre uvođenja vanrednog stanja.

Može se očekivati da će se prodaja još smanjivati, zbog čega može doći do stvaranja većih zaliha automobila na placevima, a to će verovatno biti praćeno padom cena, kažu u na jednom auto-placu i dodaju da bi taj iznuđeni potez mogao da bude prilika za povoljnu kupovinu polovnjaka.

Vanredna procedura registracije trenutno ne utiče na samu kupovinu, budući da se kod ovog prodavca kaparisani automobil izbacuje iz ponude, pa on na placu čeka kupca dok se ne pojavi sa registarskim tablicama, što može da potraje između 5 i 10 dana.

Registracija se, inače, u vanrednom stanju obavlja tako što kupac svu dokumentaciju za prvu registraciju svog novokupljenog polovnjaka policiji šalje poštom. Po prijemu dokumentacije, MUP na opštini prebivališta obavštava vlasnike automobila kada mogu da dođu po registarske tablice.

I pored aktuelnih mera ograničenja kretanja, neki prodavci polovnih automobila kupcima izvan Beograda nude usluga šlepovanja kupljenog automobila do drugih gradova Srbije, gde potom mogu registrovati svoj auto.

A kada je o kupovini u drugim gradovima reč, situacija se ne razlikuje mnogo. Nebojša Ivanović iz šabačke auto kuće "Holliday" kaže da jedina bitnija promena poslednjih dana korigovanje radnog vremena u skladu sa pravilima vanrednog stanja.

Saobraćaj, vozači,

Alo!/Vladimir Marković

Saobraćaj, vozači, , Foto: Alo!/Vladimir Marković

I ovde je primetan pad interesovanja kupaca, s tim što Ivanović kaže da neće biti promena cena, pošto osim i tako ne baš preterano velike zarade, "obarenje cena utiče na nesigurnost kod kupaca u pogledu toga šta mu prodavac nudi".

Problem sa registracijom, odnosno vremenom od kupovine do dobijanja registarskih tablica, ovde rašavaju izdavanjem probnih tablica koje kupcima van Šapca omogućavaju da se doveze do opštine prebivališta u kojoj će podneti zahtev MUP-u.

Kao i naši šabački sagovornici, beogradska auto-kuća "Kompresor" ima velku količinu automobila na lageru, ali i nesmanjeni priliv polovnih vozila, budući da pretežno prodaje domaće polovnjake, dok oni iz uvoza čine dosta manji deo ponude.

Miloš Stević, iz te auto-kuće, za Telegraf.rs kaže da se, upravo zbog veće količine automobila, aktuelna kriza u većoj meri odražava na njihovo i poslovanje drugih velikih prodavaca, nego što je to slučaj kod manjih prodavaca.

- Za sada nije bilo promena cena, ali će ih biti naročito kod velikih kompanija koji imaju veliki priliv polovnih vozila, pa imaju prostora i da spuštaju cene. Manjim prodavcima nije povoljno da snižavaju cene, pa 90 odsto njih to siguno neće ni raditi, smatra on.

Bez obzira na pad prodaje i slabije poslovanje, Stević očekuje da će do snižavanja cena doći tek kada vanredno stanje prođe, do čega će, pretpostavlja, doći za oko mesec i po dana, odnosno krajem maja ili polovinom juna.

Ivanović i Stević su saglasni da bi, po okončanju vanrednog stanja, u problemu mogli da se nađu oni prodavci koji pre njegovog uvođenja nisu obezbedili dovoljan broj automobila iz uvoza za prodaju (budući da je zbog vanrednog stanja i zatvorenih granica uvoz stao) ili nemaju stalan priliv sa domaćeg tržišta.

Iz svega ovoga se može zaključiti da će do promena na tržištu definitivno doći, pa ukoliko im se ne žuri, kupcima ostaje da se još malo strpe, pa možda tako dodatno i uštede.