Saobraćaj, vozači,
Alo!/Vladimir Marković
Saobraćaj, vozači,

Alo!/Vladimir Marković

Saobraćaj, vozači, , Foto: Alo!/Vladimir Marković

U istraživanju, između ostalog, piše da se auto-industrija i pre pandemije suočavala sa velikim izazovima i dalekosežnim posledicama za tradicionalne automobilske proizvođače.

"Ocekuje se dodatan pad profitabilnosti, pa će proizvođači morati da se nose s bržim i ozbiljnijim posledicama pandemije, posebno ako u obzir uzmemo ogroman pad prodaje kojem trenutno svedočimo", rekao je predstavnik "Dilojta" u Hrvatskoj Zlatko Bazianec.

U istraživanju se dodaje da je Kina trenutno najvažnije tržište i da će se njena dominacija povećati zbog mirovanja najvećih evropskih automobilskih tržišta, prenosi portal Index.

Prema istraživanju, postoji očigledna razlika između tradicionalnih tržišta i Kine, s obzirom da su kineski potrošači spremniji da prihvate alternativne pogonske sklopove, nego evropski ili američki kupci.

Prema procenama, relativno uskoro će u Kini 80 odsto svih novih registrovanih vozila biti u potpunosti električna, hibridna ili vozila s gorivim ćelijama, dok će zastupljenost takvih vozila biti između 31 i 35 odsto u Evropi i SAD.

Sektor usluga nakon prodaje, uglavnom ovlašceni servisi i prodaja zamenskih delova, iskusiće posebno naglašen pad u prodaji, jer električna vozila iziskuju manje održavanja, dodaje se u izveštaju "Dilojta".

PROČITAJ JOŠ: