Ostrvo Krk Baška Hrvatska
Shutterstock
Ostrvo Krk Baška Hrvatska

Shutterstock

Ostrvo Krk Baška Hrvatska, Foto: Shutterstock

Predsednik Udruženja putničkih agencija pri Hrvatskoj privrednoj komori i predsednik uprave turističke kompanije Uniline Boris Žgomba kaže da informacije o smanjenom bukingu u ovo doba godine dobija po gotovo svim "kanalima" i od brojnih domaćih i stranih partnera s kojima radi.

Pročitajte još:

"Došlo je do smanjenja inostrane potražnje, što se moglo videti već i u prošlonedeljnon letnjem špicu, kada je bilo praznih kapaciteta. Tada je već bilo jasno da dinamična hiperpotražnja koju smo imali od 2016. do 2018. neće trajati zauvek. Siguran sam da su mnogi u hrvatskom turističkom sektoru toga svesni i rade na prilagođavanju, a koji nisu, bolje da što pre postanu ako se žele baviti turizmom", rekao je Žgomba.

Manja trenutna tražnja i za domaće, i strane putničke agencije, kao i za tur-operatere znači i da će morati investirati u dodatne marketinške i promotivne aktivnosti kako bi popunili programe i to praktično odmah, jer oni u Hrvatskoj odrađuju oko 70 posto ukupnog pred i postsezonskog turističkog prometa, od čega uveliko zavise i njihovi ukupni godišnji poslovni rezultati.

Preporučujemo i ovo:

Žgomba ističe da se takvi trendovi ne odnose samo na Hrvatsku, nego i na brojne druge destinacije u svetu, a uzroke vidi u povećanju ponude kapaciteta na Mediteranu, njihovim intenzivnijim marketinškim naporima praćenim značajnijim cenovnim pogodnostima, kao i delom i u najavama recesije u nekim evropskim zemljama, pa se iz Evrope tražnja za kratkim i dužim odmorima više preusmerava na druge destinacije poput Turske, Grčke, na severnoafričke zemlje, te prema vlastitim zemljama.

On, takođe, kaže da će se pokazati koliko je bilo opravdano povećanje cena u hrvatskom turizmu na "krilima" hipertražnje, pa stoga očekuje da bi u dogledno vreme moglo doći do izvesnih pojeftinjenja.