Ovaj asteroid će imati nešto bliži prelet, ali i dalje opasnosti
Shutterstock

asteroid, Foto: Shutterstock

Svemirska stena identifikovana kao 481394, veličine oko 610 metara, dvostruko je veća od Ajfelove kule, tj. velika je kao šest fudbalskih terena.

Očekuje se da će se asteroid približiti Zemlji 20. novembra, i to na 0,029 astronomskih jedinica iznad naših glava, odnosno na 4,35 miliona kilometara. Leteće zapanjujućom brzinom od 27.000 km na čas, odnosno oko 22 puta brže od zvuka.

Ovaj asteroid, otkriven 2006. godine, prolazi dva puta godišnje kroz našu orbitu. Spada u grupu Aten asteroida.

Njegova putanja pokazuje da postoji mogućnost sudara u naredna dva veka. Svaki asteroid ili kometa koji se kreće na oko 50 miliona kilometara od Zemlje - opisan je kao nebesko telo blizu Zemlje (NEO).

Od više od 600.000 asteroida koji se prolaze kroz naš Sunčev sistem, naučnici su kategorisali oko 20.000 NEO objekata.

NASA je prošle nedelje objavila i da će asteroid veličine Burdž Kalife, inače najviše zgrade na svetu, proći pored naše planete dan posle Božića.

A u septembru je agencija priznala da je identifikovala veliki asteroid samo nekoliko sati pre nego što je ušao u atmosferu i tamo izgoreo.

BONUS VIDEO: Boba Živojinović dužan Palmi