Fejsbuk
Shutterstock
Fejsbuk

Shutterstock

Fejsbuk, Foto: Shutterstock

Promena politike uključuje ono što Fejsbuk naziva „brendirani sadržaj“, sponzorisan sadržaj koji objavljuju obični korisnici i koje kompanije obično plaćaju.

Fejsbuk je u petak odlučio da uvede vrstu plaćene političke poruke koja je zaobišla mnoga pravila društvene mreže o političkim oglasima.

Promena politike Fejsbuka dolazi nekoliko dana nakon što je demokratski predsednički kandidat u SAD Majk Blumberg iskoristio rupu za pokretanje šaljivih poruka kojima promoviše svoju kampanju na popularnim Instagram nalozima ličnosti koje prate milioni mlađih ljudi.

Blumbergova kampanja je platila više desetina uticajnih članova društvenih medija da objave njegove mimove koristeći svoje Instagram naloge, od kojih svaki ima milione pratilaca.

Mimovi prikazuju Blumberga kako razgovara sa popularnim influenserima na društvenim mrežama poput „Tank Sinatre“, tražeći od njih da mu pomognu da podigne profil među mlađim ljudima.

„Možete li objaviti mim koji će svima dati do znanja da sam ja sjajan kandidat?“, napisao je Blumberg u jednoj od razmena objavljenih na računu pod nazivom FuckJerri, koji na Instagramu ima gotovo 15 miliona pratilaca. Kandidat mu je tada poslao fotografiju kako nosi vrećasti čino šorc, narandžasti polo i prsluk.

Blumberg je tako posegao za taktikom koja se uglavnom koristila za prodaju proizvoda.

Ali, zbog nedostataka regulative društvene mreže su sjajne za zloupotrebu.

Blumbergovi napori zaobišli su mnoga pravila koja tehnološke kompanije nameću političkim oglasima kako bi zaštitile američke izbore od uticaja.

Internet oglasi političara na udaru su nakon poslednjih izbora, kada je Rusija optužena za mešanje u izbore u SAD, nakon čega je Fejsbuk uveo niz pravila.

Promena pravila od ovog petka uključuju ono što Fejsbuk naziva „brendirani sadržaj“, sponzorisane postove koje objavljuju obični korisnici i koje kompanije ili organizacije obično plaćaju.

Fejsbuk međutim ne zarađuje direktno od takvih postova.

Promena pravila sada omogućava kampanjama u SAD da koriste ovaj alat, pod uslovom da ih Fejsbuk ovlasti za prikazivanje političkih oglasa, uz otkrivanje ko je platio sponzorisane postove.

Političari i dalje neće morati da otkrivaju koliko su platili da upravljaju funkcijama.

Nova pravila Fejsbuka neće se primenjivati na nekoga ko samo kreira ili deli post o političaru a da pritom nije bude plaćen.

Blumbergov tim je odbio da kaže koliko je plaćeno za sponzorisane postove