STRUČNJAK O NESREĆI U KOJOJ JE ANA STRADALA S PRIJATELJEM "Do tragedije nije došlo zbog brzine..."
Mesto gde se dogodila nesreća je crna tačka. Na snimcima sa lica mesta vidi se da je automobil sleteo s puta na krivini, koja je obeležena duplom punom linijom. Dr. Vladimir Jevtić doktor nauka u oblasti bezbednosti saobraćaja objasnio je za Kurir televiziju koliko je ovakav put opasan po vozače:
- Ne mora da znači da je vozač direktno kriv i da nije prilagodio brzinu vozila, što obično piše u policijskim izveštajima. Postoji mogućnost izletanja i neke životinje. Postavlja se pitanje i kvaliteta puta: da li je zaštitna ograda mogla da spreči sletanje automobila sa kolovoza i da li je bila u funkciji. Strategija bezbednosti saobraćaja je locirana i na vozilo i na put. Ali, vrlo važan stub je i pružanje pomoći u saobraćajnoj nezgodi: objedinajvanje svih službi koje mogu da lociraju saobraćajnu nezgodu. Mi smo izgubili tri dana dok smo došli - kaže Jevtić i dodaje:
- Suština je reagovanje službi. Pretpostavljam da je ovaj betonski ispust neki odvodni sistem, ali postavljam opet pitanje puta. On mora da oprosti saobraćajnu nezgodu. Od marta 2018. godine, vi u Evropskoj uniji imate obavezu korišćenja SOS tastera u vozilima, on u Srbiji ne radi. Ljudi pojma nemaju šta je u kompletu prve pomoći, ne znaju da koriste vatrogasnu pomoć. Uvek govorimo "to ne može meni da se desi". Najveći broj smrtnosti posle ovakvih nezgoda je 20 minuta. Imate onih pet minuta zlatnih za pružanje hitne medicinske pomoći a imate i onaj deo gde treba da odreaguju službe.
Jevtić kaže da se po oštećenima vozila vidi da je došlo do trenutnog usporenja.
- Ljudi misle da ubija brzina, ali ne, ubija usporenje: pad brzine u jedinici vremena. Ovde smo imali to trenutno usporenje vozila. Ne znam da li se otvorio er beg, ukoliko su bili vezani, on se sigurno otvorio. Pitanje je da li je došlo do trenutne smrti ili ne. Ovde je bilo veliko usporenje i to mogu zasigurno da tvrdim. Šta to znači? Kada imate pad brzine sa 60 na 0, u tom momentu imate uticaj na telo od 20 gravitacija. Dakle kada na primer na ljudsko srce koje ima 300 grama deluje 20 gravitacija, ono ima onda oko 6 kilograma. Dolazi do rascepa unutrašnjih organa, čak ne mora da imate neke vidljive povrede.
Jevtić kaže da je panik sistem obavezan u automobilima, gde se prema geolokaciji reaguje u datim okolnostima.
- Ljudi u stresnim situacijama ne znaju šta treba da rade. Panika nekada može da napravi još veći problem. Naši ljudi ne žele da prihvate informaciju da će im biti teško u takvoj situaciji. Ali, pomoćićete nekom drugom.
Podsetimo, potraga za Anom Radović trajala je tri dana, a automobil sa njenim telom i telom Aleksandra Masalušića pronađen je juče. Oni su "audijem", iz za sada neutvrđenog razloga, sleteli s puta u betonski propust kod Čačka.
(Kurir)
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)