HITNO SE OGLASIO UNICEF! Lažna platforma „Oke Green“ zloupotrebila logo poznate organizacije i prevarila građanke
Organizacija UNICEF saopštila je danas da je zabrinuta zbog pojave lažnog korišćenja imena i logotipa te organizacije od strane ne-etičnih osoba koje zloupotrebljavaju poverenje ljudi koji podržavaju UNICEF.
UNICEF navodi da se na internet platformi "OKE Green Platform" i Telegram grupi "OKE-Green Komunikaciona i diskusiona grupa" neovlašćeno koriste ime i logotip UNICEF-a kako bi lažno predstavili povezanost tih kanala sa tom organizacijom i zloupotrebili poverenje ljudi koji podržavaju UNICEF.
Navedena platforma traži od svojih korisnika da "plate nadoknadu za upravljanje u navedenom roku", i tvrde da će "u slučaju neplaćanja sva sredstva na njihovom OKE računu biti donirana UNICEF-u u korist svakog deteta u Srbiji", navedeno je u saopštenju.
Kako smo ranije pisali, Svetlana Slijepčević (72) i njena sestra Mirjana J. iz Beograda postale su žrtve nove investicione prevare koja se ubrzano širi po društvenim mrežama. Kako tvrde, ostale su bez ukupno 41.000 dinara nakon što su uložile novac u digitalnu platformu „Oke green“, za koju se sumnja da je klasična prevara.
Prevarena sugrađanka Svetlana Slijepčević Foto: Folklorni magazin
Aplikacija je iznenada prestala da radi, a kontakti koji su ih uveravali u sigurnu zaradu nestali su bez traga!
Svetlana je uložila 12.000 dinara, dok je Mirjana uplatila čak 29.000 dinara u sistem koji je predstavljen kao jednostavan način za digitalnu zaradu. Njihov slučaj je deo šireg talasa upozorenja građana Srbije na sumnjive platforme koje se predstavljaju kao unosne investicije.
Nezapamćena prevara otpočela je 14. oktobra, kada je Mirjana, kako kaže, na nagovor Miroslave Popović i priče o lakoj zaradi odlučila da investira u „Oke green“. Nedugo zatim pozvala je i svoju sestru Svetlanu da se priključi.
Pokrenula priču oko lažne aplikacije Foto: Facebook
Uverljive priče i obećanja o brzom profitu dovele su ih do susreta sa Ivanom D., koja se predstavila kao „Oke edukator“.
Foto: Printscreen
Foto: Printscreen
- Priča je ispričana kao bajka - kaže Svetlana. Sastanak je održan u ugostiteljskom objektu kod Beogradskog sajma, gde im je objašnjen princip rada aplikacije.
- Ivana nam je rekla da moramo da uplatimo novac kako bi se nalozi aktivirali i omogućilo „kliktanje“ za dnevnu zaradu. Uplate su izvršene na račun Milice P. iz Vranja, po direktnim Ivaninim instrukcijama. Ko je Milica, što novac nije uplaćen na račun firme, već na privatno lice, pitam se tek sada jer nisam smatrala da uplaćujemo fizičkom licu - tvrdi Slijepčević.
Komunikacija sa Ivanom D. funkcionisala je do dana kada je Mirjana stupila sa njom u kontakt.
- Kada nam je Ivana otvorila te naloge, Mira je imala pravo da navodno „šutne neku loptu“ na ekranu. Tu je navodno dobila nagradu od 600.000 dinara. Sutradan zatražila je taj novac, ali od toga nije bilo ništa. Potom se obratila Miroslavi kako bi prenela Ivani da nije dobila novac, ali sve je bilo uzaludno. Nije dobila taj novac, a Miroslava je pričala neku petu priču, a tako su se i razotkrile - objašnjava Slijepčevićeva.
Prema navodima naših sagovornica, nakon uplate novca, aplikacija je omogućavala „kliktanje na virtuelnu loptu“, pri čemu je zarada zavisila od visine investicionog paketa. Međutim, ubrzo nakon aktivacije sistem se urušio, aplikacija je prestala da funkcioniše, a edukatorka Ivana D. prestala je da odgovara na pozive i poruke.
- Sumnjam da smo prevarene. Sajt je prestao da radi, a komunikacija je prekinuta. Moja sestra je takođe bezuspešno pokušavala da stupi u kontakt s njom - kaže Svetlana.
Navodna koordinatorka Ivana D. Foto: Društvene mreže
Na poziv naše redakcije odgovorila je Miroslava Popović, koja tvrdi da je i sama izgubila novac.
- Da, ja sam pozvala Miru da se priključi i da uloži novac. Pa i ja sam uložila 28.000. Shvatila sam da sam prevarena. Nek im je na savest - otpočela je naša sagovornica.
Na pitanje da li poznaje Ivanu D., Miroslava je rekla da nema kontakt s njom.
- Ne, nikada se nismo ni čule. Ne znam je odranije. Mi smo komunicirale preko neke aplikacije, ne znam kako se zove - zaključila je Miroslava.
Međutim, Svetlana osporava ove tvrdnje.
- Kada smo sedele u kafiću kod Sajma, Ivana je kasnila. Miroslava je dala broj telefona te Ivane mojoj sestri, koja ju je i pozvala da pita kada će doći. Sada čujem priču da nije imala broj. To nije tačno. Očigledno je da se radi o nekom prećutkivanju, a mogu da slutim samo kakvom. Ostaje da se utvrdi da li Ivana poznaje osobu na čiji smo račun uplatili novac - zaključuje Svetlana.
Slučaj Svetlane i Mirjane nije usamljen. Društvene mreže preplavljene su upozorenjima korisnika koji dele slična iskustva:
„Želim da upozorim ljude da ne nasedaju na još jednu šemu koja se širi preko Fejsbuka, Tiktoka i Viber grupa. Objave izgledaju uverljivo, ljudi se hvale zaradom, ali sve je lažno“, piše jedan građanin.
Drugi korisnik opisuje suštinu prevare:
- Drugar je pokušao da me uvuče u ovo u avgustu. Tad je bio na nekom paketu od 200 evra. Poslednje što sam čuo je da je pukao oko 600 evra i da su ga izbacili iz svih grupa. Klasična piramida, ako ne dovučeš nove članove, budeš isključen - objašnjava korisnik.
Mehanizam je poznat: sistem funkcioniše isključivo zahvaljujući prilivu novca od novih članova. Kada taj priliv presuši, platforma se gasi, a ulagači ostaju bez kapitala.
Ivana D. do zaključenja ovog teksta nije odgovarala naše pozive i poruke.
Nakon par dana nema aplikacije
Prema svedočenjima korisnika, aplikacija često prestaje da radi nakon kratkog vremena, isplate se obustavljaju, a komunikacija sa organizatorima nestaje. Oni koji ne dovedu nove članove bivaju isključeni iz grupa, a sistem se sve urušava kada ponestane novih učesnika. Oštećeni građani pozivaju nadležne institucije da hitno reaguju i istraže slučaj „Oke green“ kako bi se sprečile nove digitalne prevare.
(Alo/Tanjug)
BONUS VIDEO:
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)