Policija
Foto: Alo/Foto:shutterstock

Na spisku građana BiH koji su rekorderi po iznosu neplaćenih saobraćajnih kazni, ubedljivo prvo mesto drži vozač iz Gračanice, koji po tom osnovu duguje 104.855 maraka.

Prema podacima Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmenu podataka BiH (IDDEEA), među deset najvećih dužnika nalaze se i stanovnici Starog Grada (sarajevska opština), Gradačca, Maglaja, Ilidže, Živinica i Istočnog Novog Sarajeva, čiji su dugovi, u zavisnosti od slučaja, dostigli između 54.870 i 90.970 maraka.

Nenad Lukanović iz Tuzle, stalni sudski veštak iz oblasti saobraćajne struke, kaže da ovakvi vozači predstavljaju opasnost na putevima, te dodaje da bi rešenja trebalo tražiti u izmenama Zakona o prekršajima i Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima (ZOBS) u BiH, kao i pravilnika koji se odnose na registraciju vozila, produženje vozačkih dozvola itd. Oduzimanje vozila je, dodaje on, takođe jedno od rešenja.

„U svakom slučaju, to su ljudi koji predstavljaju opasnost na našim putevima. Svrha sankcionisanja je da se čovek odvrati od činjenja novog prekršaja. A ako ovde vozač ima 105.000 KM duga, on je očigledno napravio bezbroj prekršaja i u ovom slučaju izgubljen je smisao sankcija. Neki od njih imaju i vozačku dozvolu i treba im onemogućiti da je produže dok ne izmire obaveze. Oni jesu manji deo populacije, ali predstavljaju problem svojim ponašanjem i nisu dobar primer za ostale stanovnike naše zemlje“, rekao je Lukanović za „Nezavisne novine“.

Slaže se s njim i Mato Jozak iz Travnika, takođe stalni sudski veštak iz oblasti saobraćajne struke, koji ističe da ovakvi vozači predstavljaju opasnost na putevima, kako za sebe, tako i za druge.

„Kao što znate, u toku su izmene ZOBS, s ciljem da se u njega uvede i pojam obijesnog vozača. Mislim da država ima mehanizam da reši ovakve probleme. Takvim vozačima se može stati na kraj“, kaže Jozak.

Naveo je primer Švajcarske, gde je, kako kaže, još devedesetih godina prošlog veka počelo oduzimanje, a potom i uništavanje vozila ovakvim vozačima.

„Gledajte, imali ste ljude s mnogo novca, kupovali su 'besna' vozila i pravili prekršaje. Divljali su po putevima. Potom se čak išlo i u izmenu Ustava. Ti automobili su im oduzimani i uništavani. Dakle, nisu prodavana vozila, nego su uništavana. Treba stvoriti pravni okvir kod nas za takvu praksu. Rešenje mora postojati. Ja sam veštak i, verujte, ako neko vozi u naseljenom mestu 60 ili 70 km više od dozvoljenog, za mene je to uzrok nesreće. Dok se svi ne počnemo boriti protiv obijesnih vozača, biće ih na putevima“, naglašava Jozak u izjavi za „Nezavisne novine“.

Podsećanja radi, gotovo da nema dana a da na našim putevima ne bude oduzeto nekoliko vozila od vozača koji su često u prekršajima.

Jedan od poslednjih takvih primera zabeležili su pripadnici Policijske uprave Prijedor, odakle su saopštili da su njihovi pripadnici tokom kontrola u saobraćaju oduzeli dva vozila od višestrukih povratnika u najtežim prekršajima.

„Oduzeto je vozilo od vozača D.V. iz Prijedora, koji je uhapšen zbog upravljanja vozilom pre sticanja prava na upravljanje, a od vozača A.J. iz Cazina vozilo je oduzeto zbog upravljanja vozilom pod uticajem alkohola i za vreme trajanja zabrane vožnje“, saopšteno je iz Policijske uprave Prijedor.

Policajci su utvrdili da vozač D.V. po osnovu neplaćenih kazni duguje čak 41.271 KM, a vozač A.J. ima neizmirenih 7.613 KM, te su im vozila privremeno oduzeta kako ne bi nastavili po starom.

„Protiv ovih vozača nadležnom sudu sledi podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka“, navode iz prijedorske policije.

(Alo/Nezavisne novine)
BONUS VIDEO: 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading