"PUKLA" SEZONA U CRNOJ GORI Puste plaže, prazni hoteli, turista nema - evo zašto!
Alo

"Očekivanja da ćemo u narednih godinu-dve zameniti rusko i ukrajinsko tržište su krajnje neozbiljna", upozorava član Udruženja ugostitelja Budve", rekao je hotelijer Ivan Ivanović.

Turistička sezona je ogolila sve probleme sa kojima se Budva suočava godinama – od loše strategije razvoja turizma, nejasnog koncepta da li želi da bude elitna ili masovna turistička destinacija, grad zabave ili mesto za odmor, kao i činjenica da oslanjanje na pojedinačna tržišta, istočna i regionalna nisu urodila plodom, pišu "Vijesti".

Kao razlog za to što je samo trećina privatnog smeštaja u Budvi trenutno popunjena i što se ni hotelijeri ne mogu pohvaliti punim kapacitetom, turistički zvaničnici navode odsustvo ukrajinskih i ruskih gostiju, kao i turista iz regiona, koji su tradicionalno bili ključ za dobru posećenost u jeku leta.

U privatnom smeštaju odmara 15.750 gostiju, rečeno je iz TO Budva, ili 32 odsto manje nego polovinom jula prošle godine, dok je u hotelima prijavljeno 12.984 turista - sedam odsto manje nego prošle godine.

"Sezona je ispod svih očekivanja. Od ukupnog broja gostiju, 3.130 je iz Rusije, 2.275 iz Ukrajine, 4.587 iz Srbije, dok je 1.437 iz Bosne i Hercegovine", kaže hotelijer Ivan Ivanović.

Printscreen

 

"Razloga za to ima mnogo, mislim da smo bili previše optimistični s obzirom na veoma dobru posećenost u predsezoni. U tom periodu imali smo veliki broj turista iz Skandinavije, Nemačke, Francuske, Velike Britanije... Ali morali smo da znamo da su to gosti koji tradicionalno vole da dolaze u predsezoni i retko na odmor u ovom periodu. Mislim da je svaka izjava turističkih radnika i Ministarstva turizma i Nacionalne turističke organizacije – da ćemo u narednih godinu-dve zameniti rusko i ukrajinsko tržište – krajnje neozbiljna. Jer, generalno, strategija ili nedostatak iste, da se baziramo na tim tržištima, sada najbolje govori da je bila krajnje pogrešna“, naglasio je Ivanović.

Kako je rekao, broj gostiju u hotelima je znatno manji nego prošle godine. "Da ne govorimo o privatnom smeštaju, koji je u ovom periodu bio 'popunjen' uglavnom gostima sa istoka i tržišta regiona koje je takođe propalo, posebno Srbije. Dakle, plaćamo sve što smo uradili poslednjih godina, odnosno nedostatak ozbiljne strategije da se nadoknadi nedostatak određenog tržišta, mislim na Ministarstvo turizma, NTO, možda i nedostatak komunikacije između Ministarstva spoljnih poslova i poslova, koji prate geopolitiku i donose određene odluke sa Ministarstvom turizma. Ako znamo da je učešće turizma u BDP-u u Crnoj Gori ubjedljivo na prvom mestu u Evropi, to nam govori da neke odluke moramo donositi mnogo pametnije", kaže je Ivanović.

On je naglasio da je činjenica da su "hoteli osuđeni da se sami snalaze", odnosno na rezervaciju i individualnu naplatu.

"U vreme bivše Jugoslavije imali smo ozbiljne turoperatore koji su dovodili grupe turista iz zapadne Evrope. Danas imamo turiste koji dolaze letovima jednom ili dva puta nedeljno, često ostaju manje od sedam dana, što je svakako veliki problem. Ako ne napravimo ozbiljan zaokret, teško da ćemo se vratiti u 2019. godinu", upozorava Ivanović.

Direktor Udruženja privatnih smeštajnih kapaciteta Crne Gore Branka Džoganović rekla je da je Crna Gora ušla u špic turističke sezone, a da je loše to što je je popunjenost privatnih smeštajnih kapaciteta trenutno oko 30 odsto.

EPA/ANDY RAIN

 

"Značajan broj gostiju, na osnovu potvrđenih rezervacija, očekuje se do 20. jula. Uglavnom su to gosti iz regiona i dijaspore. Takođe, uvek imamo određeni broj gostiju koji dolaze bez rezervacije i najave. U odnosu na najave koje smo imali u pripremnom periodu, iskorišćenost kapaciteta je znatno manja, što se videlo već u maju i to je trebalo da bude signal da nešto moramo da preduzmemo. Ali, mi i dalje delujemo spontano, neorganizovano na lokalnom nivou i to svake godine plaćamo sve kraćom sezonom. To se ne odnosi samo na Budvu, već manje-više na sve opštine", istakla je ona.

Prema njenim rečima, u martu su se pojavile informacije o problemima u vazdušnom saobraćaju zbog kojih je otkazano na hiljade letova, a to je "stvaralo velike probleme pojedinačnim gostima i jasno je da ne možemo računati na značajan broj turista koji će stići avionom".

"To se odrazilo i na slabiju potražnju za iznajmljenim vozilima. S obzirom na visoke cene goriva na koje ne možemo da utičemo, bilo je potrebno, na nivou grada, kreirati i reklamirati set pogodnosti za goste – povoljniju cenu parkinga, povoljniju cenu mobilijara za plažu, jer znamo da gosti iz regiona i dijaspore uglavnom dolaze na plažu, povoljnija cena za autobuse koji dovoze organizovane grupe. Cena prolaska kroz Sozinu, autoputem, mogla je da se koriguje... Povećane su cene karata za trajekt, nisu dobre slike loše kontrolisanih dnevnih gužvi", naglašava ona.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading