vožnja
Foto: Alo/shutterstock

Uređaji će morati da budu deo svih novoregistrovanih automobila u Evropskoj uniji i to u standardnoj opremi.

Reč je o uređaju pod nazivom Event Data Recorder (EDR), koji će biti obavezan za sve putničke automobile koji spadaju u M1 klasu, a u kojim se nalazi do osam putničkih sedišta, osim sedišta vozača. Takođe, komercijalna vozila iz N1 klase, uključujući pikap vozila i kombije čija masa ne prelazi 3.500 kilograma, takođe će biti opremljena EDR-om.

Uređaj će beležiti određene parametre u kratkom vremenskom periodu, pet sekundi pre i 0,3 sekunde posle udara.

Prema dokumentaciji Evropske komisije, EDR beleži i čuva podatke o brzini, kočenju, poziciji i naginjanju automobila na putu, kao i kako reaguju bezbednosni sistemi. Pored toga, analizira da li je aktiviran sistem za hitni poziv.

Automatski se aktivira kada se aktiviraju zatezači sigurnosnih pojaseva i vazdušni jastuci.

Pored toga, počinje da snima kada aktivna hauba vozila iskoči ili kada dođe do promene brzine u bočnom ili uzdužnom smeru za više od osam kilometara na čas unutar 0,15 sekundi.

Svi podaci koje čuva EDR pripadaju vlasniku vozila. Uređaj funkcioniše na principu zatvorene petlje, a podaci se prikupljaju anonimno kako ne bi podlegali manipulaciji ako padnu u pogrešne ruke. Podaci EDR-a su dostupni samo nadležnim organima i služe kao pomoć pri rekonstrukciji nesreće. Informacije se mogu dobiti putem OBD interfejsa, ali ako je port uništen u nesreći, dostupne su i direktno putem "crne kutije", piše Kurir.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading