DOK JEDNOM NE SMRKNE... Kineski automobili osvajaju tržište Rusije
Foto: Shutterstock

Kineski automobilski brendovi učestvuju sa skoro jednom trećinom na ruskom auto-tržištu, prenosi Rojters.

PEKING NEĆE DA ĆUTI Kina očitala lekciju Americi

Podaci šerovani onlajn britanskoj agenciji, znače da je ovaj sektor više od bilo kog drugog izložen rastućem uticaju Kine na rusku ekonomiju posle egzodusa zapadnih kompanija, navodi se u tekstu.

Prodaja novih putničkih i lakih komercijalnih vozila (LKV) u Rusiji pala je na godišnjem nivou za oko 61 odsto, jer zapadne sankcije Moskvi ograničavaju pristup ruskim kompanijama nekim materijalima, a pad tražnje i visoke cene dodatno opterećuju ovaj sektor. Međutim, prodaja putničkih automobila kineskih brendova, uključujući Haval, Čeri i Gili je skočila na 16.138 jedinica u novembru, što je gotovo dva puta više od 8.235 jedinica u januaru, pri čemu je njihov tržišni udeo porastao na 31,3 procenata sa 9,6 odsto, pokazuju podaci ruske analitičke agencije Autostat.

Prodaja novih putničkih automobila i LKV u Rusiji je iznosila u novembru 46.403 jedinica, objavilo je Udruženje evropskih preduzeća (AEB), a ukupna prodaja u ovoj godini bi trebalo da dostigne oko 600.000 komada.

„Proizvodnja zapadnih marki automobila je mala, a mali je i uvoz, tako da je tržište podeljeno između ruske i kineske automobilske industrije“, rekao je za Rojters ruski automobilski analitičar Vladimir Bespalov.

Ruski proizvođači drže segment jeftinijih automobila s cenama od oko 1,5 miliona rubalja (23.961 dolara), a kineski osvajaju tržišnu nišu s cenama iznad 2,5 miliona rubalja (40.000 dolara) koju su držale zapadne kompanije koje su obustavile poslovanje ili napustile Rusiju nakon napada na Ukrajinu.

Pratite najnovije VESTI SA FRONTA

Komentari (0)

Loading