NEMCI PRINUĐENI DA ŠTEDE Ipak, najvažnije stvari se ne odriču
Foto: Shutterstock

Visoka inflacija značajno je promenila potrošačko ponašanje ljudi u Nemačkoj.

Prema rezultatima kompanije za istraživanje tržišta GfK, potrošači najviše štede na svakodnevnim namirnicama ili proizvodima za ličnu negu.

Kad su pak putovanja u pitanju, ovog se leta neće štedeti. Što se tiče odeće, preferiraju se jeftiniji proizvodi.

"Učinci inflacije posebno su vidljivi u svakodnevnim proizvodima kao što su namirnice ili proizvodi za osobnu negu. Sve u svemu, ovo područje beleži veliki pad volumena u mesecima od januara do maja. Kupljeno je 8,2 odsto manje mesa i suhomesnatih proizvoda, 8,5 odsto manje svežeg voća i povrća te 7 odsto manje pekarskih proizvoda", otkrili su istraživači.

Potrošači češće koriste posebne ponude ili kupuju robne marke proizvođača. Udeo robnih marki u ukupnoj prodaji u prvom kvartalu je porastao za 34,6 odsto. Za 36 odsto ljudi cena je trenutno najvažniji kriterijum pri donošenju odluke o kupovini, piše Fenix magazin, a prenosi Poslovni dnevnik.

Prema istraživanju GfK-a, dok su proizvodi za svakodnevnu upotrebu zabeležili snažan pad količine, industrija putovanja razvijala se u suprotnom smeru. Nakon više od dve godine pandemije korone, potrošači imaju puno toga za nadoknaditi.

Broj rezervacija privatnih putovanja u aktualnoj letnoj sezoni uporediv je sa pretpandemijskom 2019. godinom, u nekim slučajevima čak i premašio.

Postojao je i zaostatak u potražnji kada je u pitanju odeća tokom pandemije. Trenutno modni kupci očigledno namerno pokušavaju da izbegnu inflaciju.

Prosečna plaćena cena bila je nešto niža od one iz maja 2019. Prema istraživačima tržišta, iza toga stoje dve strategije: potrošači kupuju jeftinije proizvode u specijalizovanim prodavnicama ili se prebacuju na druge kanale prodaje s nižim cenama.

 

 

 

Komentari (0)

Loading