JOŠ JEDNA POGODNOST ZA GRAĐANE Stižu subvencije od 8.000 evra
Shutterstock

Pomoć za kupovinu ovih vozila dodeljuje se u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha i u cilju unapređenja kvaliteta životne sredine.

Pravo na subvencionisanu kupovinu propisano je Uredbom o uslovima i načinu sprovodenja subvencionisane kupovine novih električnih i hibridnih vozila, koja je stupila na snagu za božićne praznike.


Ljubitelji mopeda i tricikala imaju pravo na pomoć za kupovinu u vrednosti od 250 evra, a zainteresovani za motocikle, teške tricikle, kao i lake i teške cetvorocikle, mogu dobiti subvenciju od države u iznosu od 500 evra.

Za četvorotočkaše koji imaju najviše devet putničkih mesta, kao i za teretna vozila čija masa ne prelazi 3,7 tone, a koja imaju isključivo električni pogon, državne subvencije iznose do 5.000 evra.

U Uredbi je navedeno da se subvencijom od 3.500 evra pomaže kupovina vozila vrste M1 i N1 koja se pokreću na hibridni pogon, uz obavezu da se punjenje može ostvariti i iz spoljnog izvora električne energije.

Takođe, 3.500 evra dobija se za kupovinu električnih M1 i N1 vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km.

Iznosom od 2. 500 evra subvencioniše se kupovina vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće iskljucivo na elektricni pogon. Pri cemu se proizvodnja elektricne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila, sa emisijama CO2 do najviše 100 g/km.

Svi iznosi isplaćuju se u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene.

Pravo na ovu subvenciju nemaju, navedeno je u Uredbi, taksisti, kao i preduzeća javnog prevoza, kojima su već na raspolaganju subvencije za kupovinu novih taksi vozila.

Najveći problem u Srbiji zbog kojih se električni i hibridni automobili značajnije ne kupuju jeste cena, zbog čega su i predviđene subvencije.

Pored toga postoji problem mrežne infrastrukture, kao i dostupnosti brzih punjača kojih prema nekim podacima ima svega 70.

Vlada je krajem decembra usvojila i Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane nabavke putničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza, kako bi se poboljšali uslovi obavljanja te vrste saobraćaja, opšta slika i privredni ambijent u Srbiji, kao i delimična unifikacija kroz performanse i boju vozila.

Uredbom je predviđena subvencija u iznosu od 8.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan plaćanja.

Novo putničko vozilo, za koje je taksi prevoznik u obavezi da pre isplate subvencije uplati iznos od najmanje 15 odsto od kupoprodajne cene vozila, ne može biti jeftinije od 13.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan podnošenja zahteva.

Za dobijanje subvencije neophodno je da nov automobil bude potpuno električni, hibridni ili na pogon na komprimovani prirodni gas sa najmanje evro 6 standardom u pogledu emisije izduvnih gasova.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (1)

Loading
Marko

18.01.2022 20:58

Stvarno veliki iznos,od kojeg se mogu 20.srećnika da usreće,ako budu imali dobru vezu.Evo,ja se javljam,da vidimo da li ću dobiti.Možda samo po nosu i podizanju krvnog pritiska.Sramota!Umjesto da zabrani uvoz srarudije,otpada iz EU i nadu investitora i napravi se velika fabrika i po povoljnim uslovima prodaju hibride i električne automobile,a oni koji hoće skuplja vozila nega ih kupuju kao do sada,jer imaju novac za ta luksuzni ja auta. Investitoru je to mnogo bolje,prodajom više automobila može i rade tako ,da smanji cijenu.Neće izgubiti,a mi ćemo imati nov automobil,čistiji zrak i manje nesreća.Svi smo onda na dobitku. Velike zarade danas imaju uvoznici,ako prodaju više automobila oni mogu i smanjiti zaradu i da budu u velikom plusu.Zavisno,da li je prva ili druga ili treća ruka.Ne treba na našem malom tržištu veliki broj brendova i time bi oni prodavali jeftine veći broj vozila,bili bi opremljenijih servisi,a državne firme bi kupovale vozila niže cijene,izuzev institucija od državnog ugleda i značaja,