SRBIJA JE ČITALA ZA ČOVEČANSTVO: 811 sati čitanja, 30 novih stabala i jedna zajednička priča
Međutim, završila se brojkama koje su iznenadile i same organizatore – 811 sati čitanja u Beogradu i u još 14 gradova širom Srbije, tokom kojih su ljudi svih generacija čitali i simbolično „sadili“ stranice koje će postati 30 novih stabala u budućem Ekspo parku, trajnom nasleđu specijalizovane izložbe Ekspo 2027 Beograd.
Tanjug/Dragan Kujundžić
Inspirisana Beogradskim sajmom knjiga i idejom da čitanje menja i čoveka i svet, kampanja je podsetila javnost da je knjiga jedan od temelja razvoja društva. Svako ko je tokom kampanje uzeo knjigu u ruke postao je deo zajedničkog poduhvata jer je za svakih 27 sati kolektivnog čitanja bilo obezbeđeno jedno novo stablo za budući Ekspo park.
Tanjug/Dragan Kujundžić
Kampanju „Čitaj za čovečanstvo“ pokrenula je kompanija EHRO 2027 d.o.o. Beograd, u saradnji sa kulturnim institucijama širom zemlje. Tokom Međunarodnog sajma knjiga u Beogradu, čitanje je oživelo istovremeno u Ekspo 2027 Plejgraundu, u Hali 5 Beogradskog sajma, kao i u bibliotekama i školama u 14 gradova Srbije. Tokom devet dana, Ekspo 2027 Plejgraund postao je centar književnosti, dijaloga i mašte. Kampanja je okupila istaknute pisce, intelektualce, umetnike i profesore koji su svojim čitanjem, predavanjima i razgovorima oživeli duh kulture deljenja znanja i ukazali na značaj čitanja štampanih knjiga.
Tanjug/Dragan Kujundžić
Kampanja „Čitaj za čovečanstvo“, koju su podržale brojne javne ličnosti, prva je u nizu inicijativa koje će kompanija EHRO 2027 d.o.o. Beograd realizovati u narednom periodu sa ciljem da pokreće važna društvena pitanja i podstiče konkretne akcije koje doprinose boljem i odgovornijem društvu. U vremenu kada nam pažnju odvlače ekrani, a misli se gube u brzini svakodnevice, ova akcija podsetila je da se istinske vrednosti nalaze u onom jednostavnom: u rečima koje spajaju, u tišini koja smiruje i u pažnji koja nas vraća sebi.
Svaka pročitana stranica ostavila je svoj trag, a iz tog traga izrasla je priča o trajnim vrednostima. Iz svakog zajedničkog čitanja niklo je po jedno drvo, kao živi simbol znanja, nade i čovečnosti koju ostavljamo budućim generacijama.
Kampanja je Srbiji i svetu predstavila novi pogled na društveni značaj čitanja štampanih knjiga u digitalnom dobu, postavljajući pitanje koje prevazilazi granice kulture: da li smo spremni da uložimo više truda kako bi čitanje opstalo i nastavilo da gradi navike istrajnosti i usredsređenosti u vremenu ubrzanih i površnih sadržaja?
Detaljnije informacije o Ekspo 2027 Beograd mogu se pronaći na LINKU.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)