CRNA GORA OSTALA PRAZNA Turisti je zaobišli u širokom luku, evo šta je pošlo po zlu
Umesto popunjenih kapaciteta, mnogi hoteli i privatni apartmani ostali su poluprazni čak i na najatraktivnijim lokacijama poput Budve i okolnih primorskih gradova. Prema dostupnim podacima i izjavama ljudi sa terena, popunjenost u proseku ne prelazi 50 do 60 odsto, što je daleko ispod očekivanja.
1. Nepouzdan avio-saobraćaj – glavni udarac dolascima
Jedan od ključnih razloga za ovako slab odziv turista jeste haotično stanje u avio-saobraćaju. Brojni letovi, naročito iz pravca istočne Evrope i Azije, otkazuju se u poslednjem trenutku, što stvara ogroman problem i gostima i hotelijerima.
Foto: Pexels
Čitave grupe ostaju bez smeštaja jer im dolazak nikada ne bude realizovan, a hoteli trpe direktne finansijske gubitke.
2. Geopolitička nestabilnost unosi strah među putnicima
Rat u Ukrajini, tenzije na Bliskom istoku, strah od terorističkih napada sve to zajedno stvara nesigurnost među potencijalnim turistima.
Mnogi biraju sigurnije i stabilnije destinacije, što Crnu Goru automatski izbacuje iz plana putovanja. Istočnoevropski gosti, koji su ranije činili značajan deo turista, ove godine su u znatno manjem broju prisutni.
3. Loša infrastruktura i manjak strategije
Ni sama Crna Gora nije bez krivice infrastruktura nije prilagođena ozbiljnom turističkom razvoju, a nedostatak organizovane i jedinstvene strategije dodatno usložnjava problem. Sve je prepušteno stihiji, bez koordinacije između državnih institucija, lokalnih samouprava i privatnog sektora. Turisti primećuju nedostatke, a komentari na mrežama i forumima to jasno pokazuju.
4. Privatni smeštaj u haosu
Foto: Alo!/Dušan Adamović
Vlasnici apartmana i soba takođe osećaju posledice loše sezone. Slab odziv, nered u sistemu prijave gostiju i nelojalna konkurencija obeshrabruju i one koji su godinama živeli od izdavanja. Mnogi nisu ni uspeli da pokriju osnovne troškove ulaganja u pripremu objekata za sezonu.
5. Previše marketinga, premalo rezultata
Zanimljivo je da se u javnosti i dalje plasiraju optimistične poruke o "uspešnoj sezoni", dok realni podaci pokazuju drugačiju sliku. Promocija je postojala, ali nije dala efekat – jer se nije radilo na suštinskim problemima: sigurnosti, organizaciji i iskustvu koje turisti žele da dožive.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)