Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Nedavno smo u jednoj prodavnici primećeni su sirevi i tunjevine pod ključem, na šta su iz pomenutog trgovinskog lanca objasnili da je u Konzumu, ali i kod drugih trgovaca uobičajena praksa da pojedini proizvodi u pojedinim radnjama imaju dodatne mere zaštite od krađe, a jedna od njih je i zaključavanje određenih artikala u providne vitrine. Najviše krađa se dešava u decembru, kada se broj krađa povećava za 15 do 20 odsto u odnosu na ostale mesece u godini.

Prema međunarodnom istraživanju, krađa u maloprodaji uzrokuje da kompanije izgube 1,4 odsto ukupne prodaje. Kada su u pitanju prehrambeni proizvodi, najčešća meta lopova su suhomesnati proizvodi i alkoholna pića. Da bi se zaštitile, prodavnice sve više koriste nadzorne kamere, elektronske sisteme za zaštitu proizvoda i angažuju obezbeđenje.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

Najčešće se kradu voće i slatkiši

Domaća studija pokazala je da je u 60 odsto slučajeva motiv za krađu bio osećaj uzbuđenja ili impulzivna odluka, dok je u manje od deset odsto slučajeva krađa bila povezana sa siromaštvom i glađu. Najčešće se kralo voće i slatkiši.

Prodavci ističu da su sve češći verbalni i fizički napadi u radnjama, što dodatno otežava njihov rad i osećaj sigurnosti. Jedan od prodavaca je rekao da osećaju poseban strah kada zatvaraju radnju uveče, primetivši porast agresivnog ponašanja kupaca nakon pandemije.

Lopova ima svakakvih, a ono što najviše iznenađuje je da ima više finih dama od 50 i više godina koje u radnju dolaze doterane, našminkane i ukošene. Prodavci kažu da čim takva gospođa počne da govori "draga moja, draga moja", sigurno će nešto ukrasti.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

Mere protiv krađe

Kradu se razne stvari, a alkoholna pića u manjim pakovanjima česta su meta muškaraca od 50 do 65 godina. Narkomani, pak, preferiraju stvari koje se lako prodaju na ulici, poput čokolade, parfema i drugih sitnica.

Prodavnice su od takvih kupaca zaštićene kombinacijom tehnoloških, organizacionih i fizičkih mera. Iako nijedan sistem nije nepogrešiv, trgovci na malo ulažu značajna sredstva da smanje krađe, koje im godišnje uzrokuju velike finansijske gubitke.

Novac

Foto: Shutterstock

 

Mnogi proizvodi – posebno oni skuplji ili oni koji se često kradu – imaju nalepnice protiv maltretiranja koje se deaktiviraju pri plaćanju. Ako kupac pokuša da ode bez plaćanja, oglašava se zvučni alarm.

U većim radnjama prisutni su profesionalni čuvari, ponekad i u civilu, koji diskretno prate sumnjivo ponašanje. Osim fizičkog prisustva, važna im je i saradnja sa policijom. Neke prodavnice imaju jednosmerne ulaze i izlaze, sigurnosne barijere, pa čak i sisteme koji broje koliko je ljudi ušlo i izašlo, što pomaže pri nadzoru, piše Dnevno.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading