KAKO SE ZAŠTITITI OD PREVARA? Ovo svi mrze kod prodaje preko oglasa
Prodaja stvari preko onlajn oglasnika postaje sve češća, ali iskustva mnogih prodavaca otkrivaju još jednu, manje prijatnu stranu procesa. Mnogi korisnici koji nude različite artikle na prodaju nailaze na frustrirajuće situacije – od neozbiljnih poruka do poslova koji se nikada ne ostvaruju. Bilo da prodaju odeću, tehniku ili nameštaj, sve više ljudi prijavljuje isti problem: kupci pitaju da li je neki artikal dostupan, a onda jednostavno nestaje bez ikakvog odgovora.

Jedan korisnik kaže: "To je normalno. Ljudi pitaju, a onda se predomisle ili zaborave. Ne shvatajte to lično." Drugi opisuje sličnu situaciju: "Često me kontaktiraju, sve dogovorimo, a onda nestanu. Kao da nikad nisu pisali." Ima i onih koji se susreću sa rezervacijama koje se nikada ne prodaju – „Najgore je kada neko rezerviše artikal, a onda se ne pojavi. Drugi kupci u međuvremenu odustanu“, ističe jedan korisnik.
Neki prodavci veruju da takvo ponašanje nije samo puka neodgovornost. „Imam osećaj da neki samo prikupljaju informacije, a da nikada ne planiraju kupovinu“, kaže jedan od njih, dok drugi dodaje: „Ponekad mislim da su botovi ili prevaranti koji testiraju vode“. Iako je onlajn prodaja praktična i brza, ovakve situacije pokazuju da je ipak potrebno biti oprezan, ne oslanjati se na prve poruke i paziti na potencijalne prevare.
Izbegavanje deljenja ličnih podataka i korišćenje bezbednih platformi su neki od načina da se zaštitite na sve nepouzdanijem digitalnom tržištu. Jedna je napisala: „Prodavao sam auto za 2.500 evra, zove momak i pita da li je prodato, ako jeste, ona bi obrisala oglas... Kaže da ću ti dati 1.500 i dolazim odmah. Kupujem auto, zovem auto, lik kaže da je auto oduzet juče. Pa skini oglas."
Mnogi su potvrdili
Osim što izazivaju gubljenje vremena, neozbiljni kupci često izazivaju osećaj frustracije i nepoverenja prema budućim zainteresovanima. Mnogi prodavci priznaju da im takva iskustva sve teže ostaju strpljivi i ljubazni u komunikaciji. Neki su čak počeli da ignorišu poruke koje ne sadrže konkretna pitanja ili znak ozbiljnog interesovanja, jer su se, kako kažu, previše puta „družile”. Na kraju krajeva, takvo ponašanje može štetiti i samim kupcima jer prodavci više ne odgovaraju svima ili postavljaju strože uslove.
Neki korisnici su počeli da pronalaze kreativne načine da izbegnu neprijatne situacije. Na primer, neki organizuju sastanke samo na javnim mestima iu određeno vreme, uz obaveznu potvrdu dolaska. Drugi insistiraju na simboličnom depozitu ili jasnoj komunikaciji pre samog sastanka. Iako ovo nije uvek garancija da će transakcija biti uspešna, mnogim ljudima daje osećaj kontrole i smanjuje šanse da budu prevareni ili ostavljeni bez odgovora.
Uprkos svemu, većina korisnika se slaže da onlajn prodaja i oglasi ipak ima svoje prednosti – jednostavna je, dostupna širokoj publici i omogućava brzo oglašavanje. Međutim, iskustva iz stvarnog života upozoravaju da ozbiljni ljudi ne sede uvek sa druge strane ekrana. Uz malo opreza i pametno postavljene granice, moguće je smanjiti razočaranja i ostvariti uspešniju prodaju, a da pritom sačuvate svoje živce.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)