expo 2025
Foto: Alo/Alo

Naš paviljon ne samo da je zauzeo jednu od najatraktivnijih pozicija, već je i zaslužio titulu najzelenijeg, najbrže izgrađenog i najekonomičnijeg paviljona u okviru kompleksa. Prvi posetioci sa kojima je Alo jutros nakon svečanog otvaranja razgovarao, podelili su oduševljenje celim konceptom i naveli da su se odlično zabavili prolazeći kroz izložbu, a posebno su isticali interaktivnost i povezanost celog koncepta.

Kako je istakao generalni komesar Srbije za Expo 2025 Žarko Malinović, paviljon simbolično spaja Osaku i Beograd kroz univerzalnu temu – igru.

KLIKER POKREĆE IGRU

Simbol igre kao teme ostvaren je kroz kliker, igračku koja pokreće čitavu naraciju – od dečje radosti, preko naučnih dostignuća, do poruka budućnosti i to je ono sa čime se posetioci na samom ulasku u sprski paviljon susreću.

-Naši posetioci već u prvom kontaktu sa izložbom ulaze u igru. Kliker pokreće kinetičku instalaciju, koja prelazi u digitalnu, objašnjavajući sve elemente igre. Kroz ovu igru posetioci ostavljaju i poruke – o tome šta igra znači za njih. Te poruke analiziraće veštačka inteligencija, a odabrani citati biće deo izložbe u Beogradu 2027. godine, objasnio je Malinović.

Zanimljivo je da su klikeri dostupni svim posetiocima – u okviru samog paviljona nigde nije istaknuto da je dozvoljeno da ih ponesu, ali ni da nije.

– Cilj je bio da vidimo da li će se ljudi igrati tako što će ih poneti za uspomenu, a broj je ograničen jer želimo da promovišemo sharing economy koncept, da je važno da razumemo da planeta ima ograničene resurse, rekao je Malinović.

Posebna pažnja posvećena je i velikim srpskim imenima koja su ostavila trag u Japanu – olimpijskoj šampionki Milici Mandić, umetniku Mišku Plavom i selektoru Draganu Stojkoviću Piksiju. Njihove audio-poruke govore o igri kao temeljnoj ljudskoj potrebi.

IGRA KAO IZVOR INOVACIJE

Srpski paviljon svojim konceptom ističe i duboku povezanost igre i nauke. Kroz interaktivne prikaze, posetioci se susreću sa Teslom, Pupinom i Milankovićem, koji su upravo kroz igru kao deca razvili osećaj za inovaciju. Ali namera je da posetioci ne gledaju samo u našu prošlost, nego i budućnost, pa su srpske naučnice Aleksandra Borać, Magdalena Đorđević i Mijana Rajlić-Stojanović objašnjavajući kako ih je igra oblikovala i inspirasala za naučni put takođe predstavljene posetiocima u Osaki.

Glavni arhitekta paviljona Jakša Nikodijević naglasio je da su inspiraciju pronašli u Velikom ratnom ostrvu – oazi prirode usred urbanog Beograda, što je odraz želje da priroda bude univerzalni jezik.

Objašnjavajući posebnu zonu u okviru srpskog paviljona u kojoj posetioci mogu da užvaju u tišini i miru, inspirisanoj japanskim zen-principima, Milanović kaže da je ideja bila kontrast.

-Hteli smo da posetioci osete paviljon svim čulima – kroz boje, materijale, svetlo, i da se na kraju igre dodirnu sami sa sobom. Ideja je bila da ljudi osete objekat i spolja i iznutra svim čulima, i ta soba je dala priliku za mir, da emocije mogu da slegnu, rekao je Nikodijević za Alo.

SRBIJA PRVA ZEMLJA ZAPADNOG BALKANA KOJA ORGANIZUJE EXPO

Ali slike iz Osake su početak – priču koju Srbija želi da ispriča ceo svet tek počinje da sluša. Direktor Expa 2027 Beograd Dušan Borovčanin ocenio je da je Expo u Osaki idealna prilika da se građanima Srbije približi koncept svetske izložbe.

-Mi smo istorijski prva zemlja Zapadnog Balkana koja organizuje Expo i potpuno je jasno i razumljivo da građani ne razumeju dovoljno čega smo mi to zapravo postali domaćini i šta ih očekuje 2027. godine. I naš zadatak jeste da im to približimo i objasnimo i mislim da će nam Expo 2025 mnogo značiti u tome. Nama tek predstoji rad sa zemljama učesnicama, kako bismo videli na koji će način odgovoriti na temu, kaže Borovčanin za Alo i podseća da ih je za sada više od 90 potvrdilo učešće.

MASKOTE SIMBOLIZUJU TEMU – IGRU KAO LJUDSKU SUPERMOĆ

Kako smo ranije pisali, na svečanom otvaranju premijerno su predstavljene i maskote za predstojeći Expo 2027 u Beogradu.

Maskote komuniciraju ključne vrednosti Expa 2027 i simbolizuju temu – igru kao ljudsku supermoć. Dve osnovne maskote biće glavna lica Expa u Beogradu, a kroz naredne mesece dobiće i svoje „drugare“ koje će posetioci moći da sakupljaju. Kako je danas otkriveno, u narednom periodu, građani će putem glasanja odlučiti kako će se zvati.

Ručno oslikani likovi, kreirani uz nadahnuće lokalnih motiva poput jeleka i pojasa, istovremeno nose duh tradicije i savremenosti. Njihova vesela i prijateljska lica osmišljena su tako da budu prepoznatljiva ljudima svih generacija i kultura, a simbol igre (znak „play”) na njihovim grudima šalje jasnu poruku da igra, pokret i kreativnost ne poznaju granice.

U Osaki posetioci imaju priliku da i sami postanu deo ove priče – koristeći hologramske stanice mogu da dizajniraju sopstvenu maskotu: biraju pol, jezik, boju očiju, oblik nosa, izraz lica (srećna, tužna, pospana...), odeću, tradicionalnu ili modernu, a biraju i koje će joj srpsko ime dati pri čemu je uz svako objašnjeno značenje.

Kreacije se mogu deliti na društvenim mrežama, a sve maskote kreirane u Osaki biće sačuvane i oživeće na Expu 2027 u Beogradu u svom fizičkom obliku, pa će posetioci moći da ih vide u paviljonima zemalja učesnica.

Posebnu draž daju maskote izložene u paviljonu koje su osmislila deca iz Srbije, uzrasta od osam do četrnaest godina.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading