Goran Vesić
Alo.rs/Dejan Briza
Goran Vesić

Alo.rs/Dejan Briza

Goran Vesić, Foto: Alo.rs/Dejan Briza

 

Vesić u autorskom tekstu za "Alo" citira japansku poslovicu: "Vizija bez akcije je sanjarenje" i dodaje da naši građani znaju da je to tako, jer su se, navodi, mnoga obećanja političara u prošlosti pokazala lažnim, dok je politika predsednika Aleksandra Vučića "politika rezultata i održane reči".

"Danas je Srbija zemlja fiskalne i monetarne stabilnosti, zemlja u kojoj se otvaraju nove fabrike, zemlja u kojoj se gradi stotine kilometara autoputeva, zemlja čija je ekonomija je sve snažnija i koja ostvaruje najveći privredni rast u regionu, a investicije se mere milijardama evra godišnje", rekao je Vesić.

Ističe da Beograd, koji čini 41,1 odsto nacionalnog bruto domaćeg proizvoda zemlje, motor razvoja Srbije.

"Poslednjih pet godina u Beogradu izgrađeno je 5,5 miliona kvadrata čija je vrednost preko 3,5 milijardi evra. A pre samo devet godina, 2010. godine, izdato je građevinskih dozvola za svega 140.000 kvadrata", naveo je Vesić.

Navodi i da je danas prosečna plata u Beogradu oko 600 evra, dok je pre samo šest godina iznosila je 465 evra, kao i da je nezaposleno 7,7 odsto građana, dok je 2012. bez posla bio svaki četvrti Beograđanin.

"Budžet grada naredne godine iznosiće 1,2 milijardi evra naspram 565 miliona evra u 2013. godini. Zato mi danas ulažemo u infrastrukturu, kanalizacioni sistem, fabrike za preradu otpadnih voda i spalionice otpada jer više elementarna egzistencija, nezaposlenost i borba za preživljanje u Beogradu nisu tema", podvukao je Vesić.

Jedan od ciljeva je da Beograd naredne godine postane još humaniji grad odnosno "grad za ljude", kaže Vesić, dodajući da grad insistira na smanjenju zagađenosti vazduha izgradnjom pešačkih zona u centru grada, rekonstrukcijom parkova, kupovinom autobusa koji ne zagađuju životnu sredinu.

Vesić navodi da je grad prošle godine kupio 244 nova autobusa, dok će sledeće godine nabaviti još 100.

"Zašto kupujemo električne autobuse i nove trolejbuse, zašto planiramo širenje tramvajske mreže i BG voza i zašto smo zabranili upotrebu plastičnih kesa. Sada i oni koji nas kritikuju valjda razumeju zašto pošumljavamo Beograd, zašto gradimo nove biciklističke staze i uvodimo javne bicikle", ukazao je Vesić.

Drugi cilj je, navodi, da Beograd postane regionalni centar inovativnog preduzetništva, tako što će, ističe, izgradnjom potrebne infrastrukture omogućiti inovacionim kompanijama da se razvijaju.

"Želimo da u Beogradu bude još kompanija poput Nordeusa koji su sami svojim znanjem bez ikakve podrške napravili prestižnu srpsku kompaniju koja ne samo da zadržava naše mlade obrazovane da ostanu u svojoj zemlji, već i dovodi stručnjake iz celog sveta da svoje zaposlenje pronađu kod nas", naveo je Vesić.

U tom pogledu, ističe da Beograd ima Naučno-tehnološki park, da se sa kineskim partnerima gradi naučni park u Borči, kao i da će stara Šećerana i Termoelektrane ”snaga i svetlost” postati novi centri razvoja i nauke.

Treći cilj je, ističe, dalji razvoj turizma i sektora usluga, kao i da bi u skorijoj budućnosti grad mogao da zarađuje milijardu evra godišnje od turizma.

"Gradiće se novi hoteli, duplo više ih je sada nego 2010. godine, a naš prihod od turizma veći je od zarade nekih zemalja koje imaju more. Sledeće godine naš prioritet je kongresni turizam jer tu vidimo priliku za veći broj turista i nove prihode", rekao je Vesić.

Četvrti cilj je nastavak ulaganja u infrastrukturu, dodaje on, koja je, kaže, decenijama bila zapuštena i da će se zbog toga nastaviti sa uređenjem fasada, rekonstrukcijom ulica, trgova, parkova.

"Počinjemo izgradnju metroa, završavamo magistralni prsten, razvija se aerodrom, širićemo mrežu BG voz… To je Beograd koji ostvaruje svoje snove, koji rešava decenijske probleme i koji je regionalna kulturna i poslovna prestonica. Beograd za sve naše ljude, naš grad kojim se ponosimo - Beograd 2020", zaključio je Vesić.