Beograd
Tanjug/Dragan Kujundžić
Beograd

Tanjug/Dragan Kujundžić

Beograd, Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Gradski urbanista Marko Stojčić i naveo da nije tačno da se potpuno ukida saobraćaj u pešačkoj zoni u centru Beograda, jer će on funkcionisati u delu Gračaničke ulice do Ulice kralja Petra.

"Nismo nijednu zonu ostavili bez saobraćaja. Svaki deo pešačke zone u konačnom rešenju će imati potapajuće stubiće i vatrogasna i vozila Hitne pomoći moći će da uđu u pešačku zonu, ako za tim bude potrebe", rekao je Stojčić za Tanjug.

Pročitajte još:

Strategija grada je, kaže gradski urbanista, da pešačka zona u centru Beograda bude funkcionalna i da služi svim građanima prestonice, te da nije fer da političke organizacije zastupaju građane koji stanuju u pešačkoj zoni.

Deo stanara tog dela grada, inače, najavio je za danas protestno okupljanje.

Preporučujemo još:

Stojčić je najavio da će u narednih nekoliko dana građanima biti podeljeni leci putem kojih će moći da se informišu o pešačkoj zoni u centru grada.

Tako će građani biti obavešteni o tome gde će biti kontejneri i potapajući stubići, a kuda će moći da prolaze automobili.

"Na taj način ćemo građanima sve objasniti, kako bi znali šta je to što radimo", rekao je Stojčić.

Naveo je da se ne sme dozvoliti da saobraćaj bude "u koliziji sa pešacima" i da centralno gradsko jezgro, kome pripada i Topličin venac, pripada i svim građanima Beograda, ne samo onima koji tu žive.

"U tom smislu, nemamo pravo da im oduzmemo svu tu teritoriju vozilima koja pripadaju građanima koji tu žive", rekao je Stojčić.

On je pomenuo i da se uvodi "vrabac servis" u pešačkoj zoni, koji će omogućiti građanima da se besplatno električnim vozilima prevezu od jedne do druge lokacije.

Stojičić je naveo da je u toku rekonstrukcija Topličinog venca, uključujući okolne saobraćajnice, koje se pretvaraju u delove pešačke zone i dodao da će nakon završetka radova i formiranja konačne pešačke zone oko Knez Mihailove početi i rekonstrukcija Parka Vojvode Vuka.

On je podsetio da je pešačka zona projekat star oko 35 godina i da ga je započeo arhitekta Branislav Jovin 1985. godine, a da su se prve ideje za realizaciju takvog jednog projekta pojavile dok je Branko Pešić bio gradonačelnik Beograda.

 

Tagovi