Reportaža
Alo!/D. Briza
Reportaža

Alo!/D. Briza

Reportaža, Foto: Alo!/D. Briza

Podsetimo, ukidanje noćnih, posleponoćnih polazaka, bila je jedna od prvih restriktivnih mera koje su donete sredinom marta zbog epidemije korona virusa, a njihovo vraćanje je u par navrata pomerano jer su nadležni tvrdili da “ne postoji dovoljno interesovanje”, odnosno da se mali broj ljudi vratio na posao.

Beograđanima će od večeras na raspolaganju biti 24 noćne linije, od kojih će čak 18 polaziti, kao i ranije sa Trga republike. One će skoro sve saobraćati na sat razmaka (npr. 0.10, 1.10, 2.10), najveći broj linija imaće po tri polaska, a jedino će četiri kruga obrnuti vozila na linijama 26, 29, 51 i 704, koje će jedine imati polaske nakon tri sata ujutro.

Žitelji prestonice koji rade do kasnih sati, ali i mladi koji idu u provod, moći će od centra da stignu do Bloka 45, Bežanijske kose, Belih voda, Kneževca, Batajnice, Zemuna, Zemun polja, Sremčice, Mirijeva, Medakovića, Padinske skele...

Studija za unapređenje i razvoj sistema noćnog javnog transporta putnika u Beogradu, koju je uradio Saobraćajni fakultet 2018. godine pokazao je da najviše putnika noćni prevoz koristi subotom, a da je najopterećenija linija 511N sa Trga republike do Sremčice.

Stručnjaci su tada tri meseca analizirali postojeće stanje, brojali putnike, anketirali postojeće i potencijalne korisnike.

- Brojanje putnika je pokazalo da se najviše putnika prevozi subotom, ukupno 6.573 - rekli su tada iz Sekretarijata za javni prevoz.

- U noći između petka i subote preveze se 3.856 putnika, a radnim danom 2.779 putnika. Subotom se najviše sugrađana vozi linijom 511N, čak 544 putnika, kao i linijom 15N - 506 korisnika. Najmanji broj sugrađana koristi linije 301N i 308N.

Odbornici Skupštine grada krajem avgusta prošle godine usvojili su odluku o koncesionom aktu i poveravanja prevoza putnika na noćnim linijama privatnom partneru. Po ovoj odluci u narednih 10 godina na teritoriji prestonice trebalo bi da funkcioniše 29, umesto dosadašnje 24 noćne linije.

Tada je obelodanjeno da bi u budućnosti autobusi tokom noći mogli da voze i na linijama 96N (Blok 20-Kotež-Borča), 303N (Dorćol-Vrčin-Grocka-Begaljica), 307N (Dorćol - Vinča), 309N (Dorćol-Kaluđerica) i 531 (Trg republike - Rušanj).

Takođe, najavljene su promene trasa linija 27N, 33N, 56N, 75N, 304N, 308N, 601N.

KARTE 150 I 210 DINARA

Kao i prethodnih deceniju i po noćni prevoz neće obavljati GSP “Beograd” nego privatni prevoznici. U vozilima noćnog prevoza ne važe Busplus karte, ni personalizovane, ni nepersonalizovane.

Karte se kupuju u autobusu, a cena im je 150 dinara za prvu, odnosno 210 dinara za drugu zonu.