metro
Printscreen youtube
metro

Printscreen youtube

metro, Foto: Printscreen youtube

On je za Hepi TV rekao je projekat vredan 4,4 milijarde evra i da prva linija košta 1,8 milijardi evra, a druga 2,2 milijarde evra, saopštio je BEOINFO.

Dodao je da su prošle sedmice on i ministar finansija Siniša Mali imali sastanak sa ambasadorima Francuske i Kine, a prisutni su bili i predstavnici kompnija „Alstom” i „Pauer čajna”.

- Tu je napravljen dogovor koji će verifikovati Vlada Kine i Vlada Francuske, kao i Vlada Srbije. „Alstom” će raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa, dok će građevinske radove obaviti kineska kompnija. Odnos će biti 30 prema 70. Oko 70 odsto vrednosti posla će pripadati Kinezima, a ostalo rade Francuzi - rekao je Vesić.

Naveo je i da je Vlada Francuske obezbedila finansiranje dela koji radi njihova kompanija i dodao da nikad nije video da je neko dao povoljnije uslove od onih koje su ponudili Francuzi da bi „Alstom” realizovao taj posao.

- Vlada Kine će obezbediti finansiranje zajedno sa svojom kompanijom Pauer čajna za drugi deo posla - pojasnio je.

Prema njegovim rečima, u decembru sledeće godine počeće izgradnja depoa na Makiškom polju, što predstavlja početak izgradnje metroa.

Dodao je da će tada biti tačno 50 godina otkako je obećan metro u Beogradu.

Goran Vesić u Obrenovcu

Alo.rs

Goran Vesić u Obrenovcu, Foto: Alo.rs

- Da bismo počeli da gradimo metr, neophodno je da usvojimo plan generalne regulacije šinskih sistema koji će tokom ove jeseni biti usvojen. Taj plan objašnjava kako ćemo razvijati sve šinske sisteme na teritoriji Beograda, i metro, i Bg voz, i tramvaje. Na početku ćemo definisati prve dve linije metroa, zatim treću - rekao je Vesić.

Vesić je rekao i da francuska kompnaija „Ežis” trenutno radi na projektovanju prve dve linije metroa, što obuhvata studiju izvodljivosti sa projektom za građevinsku dozvolu, a da se za treću liniju metroa rade se idejna rešenja za treću liniju metroa.

Prva linija počinje od Makiša i ide preko Železnika, Banovog brda, spušta se kod Šećerane, ide uz Radničku ulicu, zatim Savsku i dolazi na Savski trg gde se ukršta sa drugom linijom, zatim ide ka Trgu republike, Luci Beograd, Adi Huji, Karaburmi i Mirijevu.

Druga linija budućeg metroa počinje od Železničke stanice Zemun i takođe se završava u Mirijevu.

Vesić je rekao da će se raditi i nove linije BG voza, te da je predviđeno širenje linije prema Surčinu i Obrenovcu.

- Povezaćemo deo od Železničke stanice Zemun prema nacionalnom stadionu, Aerodromu Nikola Tesla i centru Surčina, a zatim prema Obrenovcu. Već smo prošle godine povezali Barajevo i Lazarevac, kao i Mladenovac. Bg voz će ići i prema Pančevu. Razgovaramo o tome da se ponovo produži ta linija - rekao je on.

Dodao je da će tako BG voz biti kompatibilan sa metroom, a i da se radi na širenju tramvajske mreže.

- To će biti plan razvoja Beograda. Konačno će Beograd u narednih pet godina dobiti svoje šinske sisteme i postaćemo prava metropola - rekao je zamenik gradonačelnika.

Beograd posledenje tri i po godine ima oko 4.000 automobila više mesečno, naveo je i dodao da je zbog toga metro važan.

On je naveo i da je sa glavnim urbanistom Markom Stojčićem postignut dogovor da se za svaku stanicu metroa, a biće ih 43 na prve dve linije, raspiše arhitektonski konkurs i da domaće arhitekte budu zadužene da ih osmisle.