Goran Vesić
Tanjug
Goran Vesić

Tanjug

Goran Vesić, Foto: Tanjug

On je tako reagovao na izjavu predsednika Stranke slobode i pravde Dragana Ðilasa koji je rekao da nabavka autobusa za GSP “Beograd” iz Kine i Turske govori da je “Mercedes” otišao iz Srbije.

“Činjenica da je Grad Beograd kupio upravo solo autobuse, a da oni nisu Mercedesovi iz Ikarbusa definitivno znači da je Mercedes napustio ovu državu”, izjavio je Ðilas.

Vesić je rekao da je Ðilas izneo niz laži u vezi sa Mercedesom i da je čak rekao i da se nada da Folksvagen neće doći u Srbiju.

Od kada je Aleksandar Vučić bio premijer, pa predsednik u Srbiji je otvoreno oko 200 novih fabrika od čega je on lično otvorio oko stotinu, rekao je Vesić za Tanjug i dodao da u tim fabrikama radi oko 200.000 ljudi.

Vesić je rekao da Ðilas stalno pokušava da uplaši investitore i da je čak pretio investitoru iz kineske kompanije “Zi Ðin” koja je izabrana za strateškog partnera za RTB Bor.

NIJE SE DOGODILO U ISTORIJI BEOGRADA Ovo će promeniti život svakog stanovnika glavnog grada, olakšaće život i učiniti ga bezbednijim!

“Stalno pokušava da otera strane kompanije jer očigledno je njegova politika što gore to bolje, što gore za građane Srbije to bolje za njega. Pritom, on ne nudi posao radnicima koji će da ostanu bez posla u tim fabrikama koje će on da zatvori već misli da oni treba da budu bez posla kako bi njemu bilo dobro i to nešto što je strašno”, rekao je Vesić.

On je rekao da je Ðilas dok je bio na vlasti upropastio "Ikarbus".

“Mi smo, za razliku od njega, uspeli da pronađemo strateškog partnera za Ikarbus, a to je kineska kompanija ''Jin Long'' koja će u Ikarbusu ne samo nastaviti proizvodnju autobusa koje je do sada Ikarbus proizvodio, a to su dizel autobusi, već će početi da proizvodi i električne autobuse i napraviće fabriku za električne baterije koja će povećati izvoz Srbije jer će se izvoziti širom Evrope”, pojasnio je Vesić.

Dragan Đilas

Tanjug/Tanja Valić

Dragan Đilas, Foto: Tanjug/Tanja Valić

Kako je dodao, sadašnja vlast je pronašla strateškog partnera koji će u “Ikarbusu” obezbediti nova radna mesta.

“Njegova priča da je kupio 157 autobusa od Ikarbusa, a mi samo 90 mogu da ga obavestim da smo do sada kupili 90, ali smo ugovorili kupovinu još 100 običnih autobusa i 30 električnih autobusa”, rekao je Vesić.

Dodao je da će Grad nastaviti da kupuje električne autobuse upravo iz “Ikarbusa” jer je plan da se, osim pomenutih 30, u narednih nekoliko godina nabavi još dodatnih 50 električnih autobusa.

BEOGRAD U EVROPU PREKO NEMAČKE Vesić: Iskustvo Berlina je višestruko interesantno za Beograd

“Mislim da je mnogo bolje da Ikarbus proizvodi autobuse koji mogu da se izvoze jer je to prava politika. To pokazuje razliku između naše i njegove poliitke. U njegovom poimanju ekonomije, Ikarbus treba da tavori, da proizvodi tu i tamo poneki autobus za Beograd, a u našem razumevanju ekonomije Ikarbus treba da bude evropska kompanija koja će proizvoditi i za Beograd i izvoziti autobuse”, rekao je Vesić.

Naveo je da je smešno da Ðilas napada odluku Grada da kupi 244 autobusa od turske kompanije “BMC” i kineske kompanije “Higer” jer će, uključujući i autobuse koji će biti nabavljeni od “Ikarbusa”, u Beogradu do septembra sledeće godine biti 374 novih autobusa.

“Kada je Ðilas kupovao solarisove autobuse, zaduživao je Grad Beograd po kamatnoj stopi od 4,87 odsto uzevši od EBRD-a kredit od 65 miliona evra , a mi smo sada, kada smo za nabavku autobusa uzeli kredit od 35 miliona evra zadužili se po kamatnoj stopi od 1,59. Razlika između našeg i njegovog zaduženja je više od tri odsto, tačnije 3,2 odsto”, zaključio je Vesić.