Maštovito parkiranje
Vladimir Marković
Bahato parkiranje

Alo!/Privatna arhiva

Parkiranje, Foto: Alo!/Privatna arhiva

Pronaći u glavnom gradu slobodno parking mesto često je prava umetnost pa mnogi, ako im to ne pođe za rukom, stanu gde stignu. To im najviše zameraju pešaci i ističu gde im parkiranje najviše smeta.

Takvi vozački maniri i do sada su bili kažnjivi. Sada znatno strože. Za zaustavljanje vozila na šinama ili pešačkim prelazima kazna - 25.000 dinara, koja će važiti i za žutu traku. Za javne zelene površine potrebno je odvojiti različite sume novca.

Saobraćajna policija

Alo!/ Dejan Briza

Pomoćnik načelnika beogradske Komunalne policije Ranko Šekularac objasnio je da se to zelene javne površine koje se nalaze u zoni pešačkih objekata, javnih objekata, reka, priobalja, jezera, kao i u zoni drvoreda, odnosno u zoni stambenih i poslovnih objekata.

- Zelena površina u zoni trga i pjacete je definitivno zelena površina koja će biti sankcionisna iznosom od 25.000 dinara, dok će zelena površina u nekom interblokovskom prostoru ili prostoru stambenih zgrada biti sankcionisana iznosom od 5.000 dinara - rekao je Šekularac za RTS.

Milojko Pantić izlazi iz policijske stanice

E-stock/Miloš Rafailović

Kazna za ovako parkirano vozilo za fizička lica sada je 25.000 dinara, a da je u pitanju automobil pravnog lica ta kazna bila bi 50.000 dinara. Ako bi automobil odneo pauk, troškova bi bili i veći.

Od visine kazne bitnija je izvesnost da će ona zaista biti plaćena, smatra profesor Saobraćajnog fakulteta. Upućeni tvrde da je važno i da se komunalni policajci drže svog rejona i dodaju da je automobil na kolovozu isključivo u nadležnosti Saobraćajne ali ne i Komunalne policije.

Saobraćajna policija

Alo!/Nenad Vujanović

- Ako vi imate malu izvesnost da će kazna biti plaćena ma koliko ona visoka bila, teško da će veliki broj korisnika odustati od tadašnjeg načina ponašanja. Veliki broj vozila koja su nepropisno parkirana su posledica tog povećanja broja vozila, odnosno, verovatno je to i posledica povećanja broja stanovnika u Beogradu za šta Beograd pretpostavljam sa ovom infrastrukturom koju ima nije bio baš potpuno spreman - kaže Vladimir Čuljković, profesor Saobraćajnog fakulteta.

Parkiranjem se mora upravljati, smatraju stručnjaci i ističu da je potrebno problem zaustaviti na nivou na kojem je sada, a onda pristupiti njegovom rešavanju.

Komentari (2)

Justicia

27.05.2019 08:45

Problem parkiranja se ne resava kaznjavanjem, nego izgradnjom parkinga, garaza, obavezivanjem investitora da u svoje poslovne objekte obavezno uracunaju i izgradnju garaza i parkinga. U bul. Milutina Milankovica, cela leva strana, gde su velike poslovne zgrade, se parkira unutar naselja, gde stanari ne mogu da nadju parking dok zaposleni "od preko puta" ne odu kuci. Pa se parkiraju pored klupa u parku i gde god nadju "zgodno mesto".

Goran

27.05.2019 11:24

Đilas politiku vidi kao dobru priliku za profit.