kruzer
Printskrin
Kruzer

EPA/Valda Kalnina

Kruzer, Foto: EPA/Valda Kalnina

 

Poslovi na kruzerima razlikuju se od većine radnih mesta na kopnu. Iako veliki broj ljudi iz celog sveta, odlazi da radi na luksuznim brodovima kako bi zaradili za pristojan život i obišli mesta koja verovatno nikad ne bi videli, ono o čemu se manje govori je kakav je zaista život zaposlenog na kruzerima.

Na kruzeruma postoji mnogo teških poslova, ali najteža, fizički najzahtevnija pozicija zahteva rad do 14 sati dnevno za manje od 700 dolara mesečno, reči su advokata koji predstavlja zaposlene na brodovima za krstarenje. Taj posao pripada pomoćnom radniku u kuhinji, koji je odgovoran za brojne zadatke vezane za usluge hrane. Ponekad pomoćni radnici moraju da rukuju sa teškim kesama za smeće, da peru opremu za kuvanje veoma vrućom vodom i da koriste opasne hemikalije za čišćenje bez odgovorajuće zaštitne odeće.

Pojedini sadašnji i bivši radnici na kruzerima, rekli su za "Biznis insajder" da smatraju da je "brodski život" privlačan zbog bliskih prijateljstava sa kolegama, kuvanja vlastitih obroka, kao i to da im ne treba mnogo vremena da stignu na posao. Ali drugi su predstavili drugačiju sliku, rekavši da su se osećali da su preopterećeni poslom ili da su loše postupali prema njima.

PROČITAJTE JOŠ:

 


Ograničeno slobodno vreme


Bivši direktor u kompaniji "Holand Amerika" rekao je da je mislio da će imati više slobodnog vremena, posebno kada se brodovi usidre u lukama.

- Niste dovoljno dugo u tim mestima da bi ste ih zaista cenili - rekao je on.

Bivši direktor istakao je da je često imao od tri do pet sati slobodnog vrmena u svakoj luci, iako je mogao da se vrati u neke na kasnijim krstarenjima.

Neprijateljsko radno okruženje

Bivša konobarica u kompaniji "Karnival" rekla je da radno okruženje na njenom brodu nije bilo "zdravo".

Jedna konobarica koja je bila na višoj poziciji od njene, stalno je vikala na nju govoreći joj nepristojne reči. Nakon jednog incidenta, gost je pitao zašto je dozvolila svom šefu da se loše ponaša prema njoj.

- Nisam znala kako da odgovorim - rekla je bivša konobarica.

Kruzer, žurka

Profimedia

Kruzer, žurka, Foto: Profimedia

 

Dug radni dan

Bivši menadžer kompanije "Sibor" rekao je da su sati rada bili "naporni".

- Nekih dana je izgledalo kao da radim za minimalnu platu zbog obima posla - rekao je on.

Umesto da imaju pet radnih dana u nedelji, zaposleni u brodovima za krstarenje često rade sedam dana tokom trajanja ugovora, koji varira od dva do 11 meseci. Između četiri i osam meseci bila je najčešća dužina ugovora koju su naveli 31 sadašnji i bivši zaposleni na kruzerima, a koji su razgovarali sa "Biznis insajderom".

Broj radnih sati u toku jednog dana je između osam i 20 sati, ali da se u proseku na poslu provede oko 12 sati.

Kruzer Turistički brod

Profimedia

Kruzer Turistički brod, Foto: Profimedia

 


Stalno viđate ista mesta

Hostesa na brodu kompanije "Karnival" ispričala je da joj je rečeno da će često putovati, ali da tada nije shvatala da će stalno ići na iste lokacije.

To je jedna i od mana rada na kruzerima, jer se često mesecima posećuju iste luke, koje iako su egzotične i primamljive, zaposlenima postanu često dosadne.

Tretiraju vas kao broj, a ne kao osobu.

Zaposleni u kompaniji "Rojal Karibijan" i izvođač radova koji je radio za "Norvejžan kruz lajn" izjavio je da se osećaju kao da ih kompanije nisu cenile kao pojedince.

Zaposleni u "Rojal Karbijanu" rekao je da je razočaran osećajem da je "broj u korporaciji", a ne "cenjena osoba".

- Industrija je jednostavno prevelika i raste isuviše brzo. Nema prostora za kompaniju da primeti pojedince zbog toga što su dobri u svom poslu.