Automobili
Dejan Briza
Automobili

Dejan Briza

Automobili, Foto: Dejan Briza

Za manje od četiri godine Srbija je uvezla više od 500.000 polovnih vozila i platila ih najmanje milijardu evra, a vozni park u našoj zemlji je gotovo punoletan. Nikom zato nisu nejasni razlozi zbog kojih se najavljuje zabrana uvoza automobila sa „evro 3“ motorom. Nejasno je, međutim, šta će onda voziti svi oni koje vozila, iako stara, još služe.

Od 21. jula automobilima će se na tehničkim pregledima meriti izduvni gasovi. Novinar RTS-a koji prati ovu oblast Dragan Milutinović ističe da zbog toga mnogi "polovnjaci" sa evro 3 motorom neće moći da polože ispit.

U 65 odsto slučajeva njima su skinuti katalizatori i DP filteri koji prečišćavaju azotne okside.

Automobili

Alo!/Marko Metlaš

Automobili, Foto: Alo!/Marko Metlaš

„Katalizator je prodavan i za 50 evra na crnom tržištu. Ti katalizatori nisu čak ni kod nas završili na reciklaži, već u susednim zemljama. U katalizatorima su plemeniti metali koji se pretapaju i mogu da budu veoma naplativi na tržištu“, naveo je Milutinović.

Pročitajte još:

 

Miloš Petrović iz Asocijacije uvoznika automobila ističe da imamo najstariji vozni park u Evropi. Procenjuje da čak 1,2 miliona vozila neće moći da prođe tehnički pregled.

„To su savesni kupci, kupili su šta su mogli za svoj novac. Nemojte dozvoliti da opet kupuju nešto što je tehnički neispravno, što Evropa već reciklira i onda neće moći da registruje. Dajte da te automobile vratimo u ispravno stanje, sredimo katalizatore“, rekao je Petrović.

Jutarnji program

Printscreen

Jutarnji program, Foto: Printscreen

Vozači, dakle, treba da obezbede da je njihov automobil dobro servisiran i da je katalizator čist.

„Onda ćete moći sasvim sigurno da koristite svoj automobil. Ako baš imate problem, upotreba će biti ograničena, odnosno nećete moći u Knez Mihailovu da idete sa automobilom“, objasnio je Petrović.

Automobili koji polože ispit dobijaće registracionu nalepnicu koja će imati oznaku koji standard zadovoljavaju.

Milutinović navodi da bi na osnovu njih trebalo da se procenjuje ko sme da uđe u grad kada je visoko zagađenje, kao što se radi u Sarajevu.

Bonus video

 

Komentari (1)

Penzioner

18.11.2019 13:47

A ko garantuje da vozila sa standardom euro5 i euro6 imaju katalizatore?