Gužva, autoput
Printskrin
Gužva, autoput

Printskrin

Foto: Printskrin

 

* Od Nove godine se uvode nova pravila

* Vozači u Srbiji više neće moći da kupuju bilo koje marke automobila

* Sva vozila starija od 15 godina podležu zabrani uvoza

Vozači širom Srbije biće uskraćeni za kupovinu omiljenih vozila poput "opel korse", folksvagenovog "golfa 3" ili "fijata bravo". Mnoge u Srbiji je ovakva odluka razočarala i iznervirala, ali je ona neophodna upravo zbog smanjenja zagađenosti i zbog zaštite životne sredine.

Gužva na auto-putu

Printscreen

Foto: Printscreen

Novim merama biće moguć uvoz polovnih automobila tek od standarda "euro 4" motora, čija je proizvodnja počela od juna 2005.

Jedna bitna stvar koju mnogi ne znaju jeste da vozači neće imati problem da i dalje voze automobile sa "euro 3" motorom, ali će biti zabranjen dalji uvoz tih vozila u Srbiju. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je ranije najavio uvođenje ovih novih mera i upravo je tada naglasio neophodnost zaštite životne sredine.

Pročitajte još:

- Sve smo bogatiji, sve je više automobila i sve je više isparenja. Zato sam danas razgovarao sa Fabricijom iz Evropske unije, da pokrenemo novi zeleni plan, da zabranimo automobile koji imaju Euro 3 motore. Videćemo šta još možemo da uradimo kako bismo zaštitili vazduh u našim gradovima - rekao je Vučić gostujući na RTS.

Autoput auto-put

Alo!/Rajko Ristić

Foto: Alo!/Rajko Ristić

Mnogi eksperti smatraju da su nove mere dobre, jer su noviji automobili daleko manji zagađivači od onih sa "euro 3" motorom.

Neki od popularnijih modela vozila za koja će biti zabranjen uvoz su: 

Alfa Romeo 147

Opel korsa C

Opel astra G

Folksvagen pasat B5

Folkswagen polo

Folkswagen golf 3

Folkswagen golf 4

Folkswagen golf 5 iz prve dve godine proizvodnje

Fijat punto

Fijat panda

Fijat bravo 

Fija stilo

Ford fokus

Ford fijesta

Reno megan

Reno klio

Reno tvingo

Reno senik

Pežo 206 

Pežo 307

Citroen C3

Citroen C4

Citroen C5

Citroen pikaso

Dačia logan

Volvo V50

Mercedes A klasa

Mercedes C klasa

Mercedes E klasa

BMW 320

BMW 520

BMW 525

Audi A4

Audi A6

Audi A8

Tojota korola

Seat ibica

Škoda fabija

Škoda oktavija

Da podsetimo, automobili sa "euro 3" standardom su pravljeni od 1. januara 2000. do 1. januara 2006. godine. Ovaj standard emituje sledeću količinu štetnih gasova: ugljen monoksida (CO) na 2,3 g/km, hidrikarbona (HC) na 0,20 g/km, te azot-oksida (NOx) na 0,15 g/km kod benzinskih agregata, a kod dizel CO 0,66 g/km, HC 0,56 g/km, NOx: 0,50 g/km.

Bahatog vozača kaznio na do sada neviđeni način!

AUTOR: Alo/Index.hr/V.M. DATUM I VREME: 31.10.2019. 14:57 Postupak sudije mogao bi da postane praksa. Automobil, Foto: Youtube/Printscreen * Prekršitelj nije oslobođen * Kazna je takva da će je imati na umu svaki put kad sedne u auto * Vozač je sudiji morao da obeća jednu stvar Frejzer Džonston (39) iz Maselboroa u blizini Edinburga u Škotskoj je ponosni vlasnik Fordovog monstruma, Mustanga GT sa preko 450 konjskih snaga.

Samo tokom prošle godine u Srbiju je uvezeno više od 140.000 vozila sa "euro 3" motorom. To su pored ostalih automobili: "fijat punto 2", "brava", "folksvagen polo 3", "golf 4", prve dve godine "golfa 5", "opel korsa C", "astra G".

Autoput, saobraćaj

Tanjug/Rade Prelić

Foto: Tanjug/Rade Prelić

U istom trenutku aktuelni su bili i standardi "euro 4" (2006-2011) i "euro 5" (2011-2015), a od 1. septembra 2015. na snazi je "euro 6".

Evropska unija će u narednim godinama proizvoditi i motore sa "euro 7" standardom, a od 1. januara 2020. na snazi će biti novi fokusiran pre svega na smanjenje nivoa emisije CO2.

BONUS VIDEO: Sudar na uglu Bulevara kralja Aleksandre i Kumanovaske ulice - obustavljen saobraćaj

 

Komentari (9)

zagondzija

12.11.2019 18:10

Bruka i sramota ja zivim u Austriji jedan od mojih auta ima euro 3 i nikad mi niko ne pravi problem osim szo auto mora proci godisnji tehnicki a te gluposti o zagadjenosti nikad niko nije spomenuo ljudi sa platom od 300€,treba da voze auto od 10000€

sasa

12.11.2019 19:20

vala i jesu krševi

015

12.11.2019 19:27

gospodo nije tacno da pre 2006nema euro 4 ima ga jos od 2002 to ja imam ali za ch trziste opel G audi A4 skoda oktavija 2005

Saša

12.11.2019 19:53

Aman pustite siromašan sloj ljudi.. Fabrike da obezbede prečistače, sprejeve zabraniti, zelenilo povećati, ima toga još.. Evro 3,,, samo po džepu sirotinje.. Sramno..

tralala

12.11.2019 20:11

Zamena teza, u EU bas me briga, ali u ovoj sirotinji red je da se kaze: nema sanse nesto sto postoji da nestane! Nema auta koje ce IZ BENZINA, narocito dizela, da izvadi "otrove" i posalje u svemir! Dakle, rafinisite goriva, da ne sadrze otrove, pa ce i "Tomos" biti cist k'o suza. Drazava svoje prebacuje podmuklo na narod!

somborac

13.11.2019 07:38

Sreća pa ste lupili pa ostali živi auti koji ste naveli ima dosta njih koji imaju naslednike koji se i danas proizvode pod istim imenima kao polo, mercedes a c i e klas itd

Yo

13.11.2019 11:28

Hoce li i plate biti u skladu sa kupovinom tih automobila sa euro 4 motorom?

Vladan091

13.11.2019 16:46

Koće da izmeri izduvne gasove na nemačkim proizvodjač ima auta ka je poznato da laziraju rezultate. Kako za njih vazi pravilo to ne treba uopste registrovani.

bogi

13.11.2019 19:37

Bez kalkulacija.Zabraniti od nove godine uvoz polovnjaka ispod Euro 5 standarda.Omogućiti uvoz ruskih vozila -LADA ,koje imaju i Evro 6 standard a nisu skupi.Smiriti uvozničke lobije i rešena stvar.