BMW 7
Printscreen/Youtube
BMW 7

Printscreen/Youtube

BMW 7, Foto: Printscreen/Youtube

Redovno dobijamo vaša pitanja u vezi promene načina obračuna cene registracije, odnosno ukidanja takozvanog poreza na luksuz. Za sada – ništa novo. Još 2015. godine su u Ministarstvu finansija najavljivali promene po ovom pitanju.

Pročitajte još:

PA VI PARKIRAJTE NEPROPISNO AKO SMETE Ukoliko pauk digne vaš automobil, plaćanje nije najgore što može da vam se desi! Sceni iz Niša sve vam govori (VIDEO)

LOPOVI OJADILI SALON U toku noći skinuli 124 točka sa automobila! (FOTO)

TRI ZNAKA DA JE PRI KRAJU! Evo kako da znate da vam se ISPRAZNIO AKUMULATOR!

Do danas se ipak ništa nije promenilo.

Ali pogledajmo razne „zanimljivosti“ i nelogičnosti kada je u pitanju cena registracije određenih automobila sa baš velikim kubikažama. Dakle, preskačemo npr. one 2.2-litarske dizelaše sa „mučeničkih“ npr. 122 KS (Renault Espace 2.2 dCi iz 2003) ili 128 KS (Fiat Ulysse 2.2 JTD iz 2003).

Idemo na opake zverke! Dobro, opake za naš standard i mentalitet...

Najzanimljiviji primeri „baš velikih“ kubikaža
Tržišna vrednost mala, a imaju skupu registraciju zbog velike kubikaže iako u stvari nemaju (naročito) snažan motor, nisu ni luksuzni po današnjim standardima, a nemaju ni impresivne performanse.

Stoga smo kao glavni faktor uzeli to da auto bude koliko-toliko atraktivan u bilo kojem smislu – brz, redak, luksuzan, snažan, da asocira na „vesele devedesete“...

Pežo 607

Printscreen/Youtube

Pežo 607, Foto: Printscreen/Youtube

Za svaki smo naveli i okvirnu cenu registracije bez tehničkog pregleda i sa početnim premijskim stepenom za obavezno osiguranje. Tačna cena zavisi od opštine, cene tehničkog pregleda, premijskog stepena, osiguravajuće kuće, od toga da li vam trebaju nova saobraćajna i tablice za prvu registraciju nakon kupovine...

Uglavnom, naletesmo na sledeće primere.

Peugeot 607 3.0 - benzinac, 2001. godište, cena samo 1.600 evra. Registracija oko 95.600 din ili 810 evra.

Američki džin Cadillac Escalade iz 2002. godine – 6.000 kubika, 345 KS, po ceni od 5.800 evra. Registracija oko 172.000 din ili 1.460 evra. Ima i plin, ali je istekao atest.

Kakav dizel biser! VW Touareg 5.0 V10 TDI iz 2005. godine. Cena samo 3.650 evra! Registracija oko 172.000 din ili 1.460 evra.

Land Rover Range Rover iz 1996. - 4.600 kubika, 252 KS. Samo 1.500 evra - registracija oko 77.000 din ili 650 evra. I on ima plin, mada nije atestiran, a i malo je oštećen, što objašnjava nisku cenu.

Jeep Grand Cherokee, 1998. godište, 5.200 kubika, 218 KS, za 2.700 evra. Registracija oko 78.000 din ili 660 evra.

Jeep Grand Cherokee 3.1 TD iz 2000. godine sa samo 139 KS, po ceni od 2.500 evra, a registracija 167.800 din ili 1.420 evra!

Još jedan - Jeep Grand Cherokee 4.7 V8, 2001. godište, cena 2.800 evra - registracija od 174.000 din ili 1.470 evra.

Dosta „džipova“, da pređemo malo na limuzine.

BMW 745i, 2003. godište, 4.000 evra, 333 KS, registracija 171.000 din ili 1.450 evra.

Mercedes E 320 CDI iz 2000. godine, 3.400 evra. Registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

Audi A8 3.7, 230 KS, 1997. godište – 3.000 evra, registracija 80.000 din ili 680 evra.

Opel Omega 3.2 V6 iz 2001. godine - cena 2.000 evra, registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

Vratimo se opet na terence, tj. SUV-ove.

Citroen C6

Printscreen/Youtube

Citroen C6, Foto: Printscreen/Youtube

Mercedes ML 55 AMG, 2000. godište, 347 KS, 5.290 evra, registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

Mercedes ML430 iz 2001. godine, 272 KS, 3.300 evra, registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

Mitsubishi Pajero 3.2 DID sa 160 KS, 2001. godište, 3.900 evra, registracija 174.000 din ili 1.470 evra.

Jeep Liberty 3.7 V6 iz 2002. godine, cena 3.400 evra, registracija 171.000 din ili 1.450 evra.

Kako se ono, beše, obračunava cena registracije?
Podsetimo se, vlasnici automobila sa motorom od preko dva litra već više od decenije nadaju se da će im pojeftiniti registracija.

Preciznije – da će doći do promene načina na koji se obračunava porez na upotrebu vozila – to je taj zloglasni tzv. „porez na luksuz“ za one sa preko 2.000 kubika.

Taj porez i obavezno osiguranje u stvari čine najveći deo cene registracije prosečnog automobila.

Ne smemo da zaboravimo ni to da u zavisnosti od starosti vozila, porez se umanjuje za određeni procenat:

• od 5 do 8 godina: 15%
• od 8 do 10 godina: 25%
• od 10 do 20 godina: 40%
• preko 20 godina: 80%

Situacija iz godine u godinu postaje sve nelogičnija i nepoštenija, pošto se pojavljuju novi, skupi i veoma snažni automobili (100 do 140 KS) sa neverovatno malim kubikažama – mnogo ih je iz „golf“ klase koji imaju motore od samo 1.000 kubika i plaćaju taj porez samo 1.290 dinara – za auto vrednosti 15.000 do 20.000 evra i snage npr. 125 KS.

Sa druge strane, imamo Renault Lagunu 2.2 dCi iz 2002. godine – za nju se plaća porez od 33.858 dinara. Tako njena registracija izađe ukupno preko 55.000 dinara (bez tehničkog pregleda). A vrednost takvog automobila - oko 1.000 evra.

Tu je i Fiat Punto 1.9 D (bez turbine) iz 2003. godine, sa motorom od 1.9 litara i 60 KS, čiji vlasnik plaća samo porez 6.852 dinara, a ukupnu registraciju nešto preko 20.000 dinara (bez tehničkog pregleda).

Već smo mnogo puta pisali o tome i navodili razne primere koji pokazuju nelogičnost, pri čemu je vrlo često reč o samo 100 do 200 kubika preko „magične granice luksuza“. Ipak, za sada nema naznaka da će biti nekih promena.