Škoda
AP/Martial Trezzini
Škoda

AP/Martial Trezzini

Škoda, Foto: AP/Martial Trezzini

Škoda Fabia je drugi najprodavaniji model češkog proizvođača. Pojava prve generacije ovog automobila označila je ulazak Škode u moderno doba, a druga i treća su nastavile istim putem.

Češki proizvođač je uoči premijere nove generacije objavio tri dizajnerske skice prethodnika, koje pokazuju put od početne ideje do konačnog modela.

Nastala 1999. godine, prva Fabia bila je potpuno novi proizvod.

"Dobili smo ključne dimenzije i listu tehničkih zahteva koji proizilaze iz mehaničke platforme koja je tada bila u upotrebi i naš zadatak je bio nacrtati moderan, ali relativno konzervativan mali automobil", priseća se Vaclav Kapuš, koordinator spoljnog dizajna Škode u to vreme.

automobil marke Škoda

Shutterstock

automobil marke Škoda, Foto: Shutterstock

"Drugu generaciju vidim kao zamišljeni most u smislu dizajnerskog jezika Škode tog doba. U poređenju sa današnjim modelima, automobili koji prethode aktuelnoj generaciji su mnogo zaobljeniji, imaju mekše linije i manje oštrih ivica", komentariše sadašnji koordinator dizajna eksterijera Škode.

automobil marke Škoda

Shutterstock

automobil marke Škoda, Foto: Shutterstock

Jedan od elemenata dizajna koji je ovaj automobil dobio u svojoj trećoj generaciji su oštre bočne linije karakteristična za današnje Škodine modele.

"Ovaj elemenat pomaže u vizuelnom smanjenju visine automobila, dok se istovremeno ostavlja utisak da je vozilo zapravo šire", kaže Škodin dizajner eksterijera vozila, Peter Matušinec, opisujući značaj tog detalja.

automobil marke Škoda

Shutterstock

automobil marke Škoda, Foto: Shutterstock

Koja generacija Škode Fabia po vama ima najuspeliji dizajn? Pišite nam u komentaru