„Reno“
promo
„Reno“

promo

„Reno“, Foto: promo

Auto-industrija je naišla na brojne izazove tokom 2020, a to se delimično nastavlja i ove godine: kompanijama sada najveći problem predstavlja nedostatak čipova, koji su u poslednje vreme masovno korišćeni za TV uređaje i u gejming industriji.

Francuski Reno (Renault) je izvestio juče da je prošle godine poslovao s rekordnim neto gubitkom od osam milijardi evra, dok najavljuju da ih čekaju nove muke u tekućoj godini.

Prihodi grupe su opali 21,7 posto na 43,5 milijardi evra u 2020. godini. Tada su prodali 2,95 miliona vozila, ili 21,3% manje nego 2019. To svakako ne znači da pre dve godine grupa nije imala određene probleme. Ipak, dublja kriza je usledila u vreme pandemije.

I njihov japanski partner Nisan je pretrpeo posledice, jer su prodajni saloni bili zatvoreni dobar deo godine. Grupa Reno nije predstavila finansijske smernice za ovu godinu, ali ima naznaka da bi budući troškovi mogli biti manji za dve milijarde evra.

Pandemija, čipovi i na kraju stroža pravila EU, sve to se odrazilo na poslovanje francuskog giganta. Naime, Unija pooštrava propise o emisiji štetnih gasova, dok su Renoovi rivali "PSA" i "Fiat Chrysler" istovremeno formirali četvrtog proizvođača automobila - "Stellantis".

Zbog svega toga, Reno smanjuje broj radnih mjesta i modela automobila, kako bi srezali potrošnju. Inače, prema podacima s kraja 2020, u Srbiji se najviše voze marke Folksvagen, Opel, Pežo, Audi i Reno.

PROČITAJTE JOŠ: