Smrad iz klima-uređaja
shutterstock
Smrad iz klima-uređaja

shutterstock

Klima-uređaja, Foto: shutterstock

* Nedovoljna količina freona ili neispravan uređaj povećavaju potrošnju goriva i zagađenje okoline

* Da nešto nije u redu ‘javlja’ nam i buka iz otvora sistema za dovod vazduha u kabinu

* Preporučuje se servisiranje klima uređaja u autu svake dve godine

Automobil s uključenim ispravnim klima uređajem za uobičajene vožnje troši samo od dva do tri odsto goriva više. Dakle, u prosečnom automobilu iz srednje klase, koji troši oko sedam litara goriva na 100 kilometara, to je povećanje potrošnje za oko dva decilitra na 100 kilometara.

Istina, klima uređaj će sasvim solidno hladiti unutrašnjost vozila čak i ako mu nedostaje i više od četvrtine freona, ali će se pritom prosečna potrošnja goriva povećati za više od jednog litra.

Zašto je važno redovno održavati klima uređaj?

To osigurava njegovu dugotrajnost, a vozaču i putnicima ugodno putovanje i zdravlje. Nedovoljna količina freona ili neispravan uređaj povećavaju potrošnju goriva i zagađenje okoline. Pored toga, kada je klima uređaj uključen, mikroorganizmi, mahom bakterije, raspršuju se u unutrašnjosti vozila, a to putnici prepoznaju kao neugodan miris. Osim po smradu, nedostatak freona u sistemu ili njegovu neispravnost prepoznajemo po tome što ne uspevamo da dobijemo temperaturu koju smo programirali ili kada se vazduh čak uopšte ne hladi.

sneg, Beograd, ljudi, ulice, vreme

Alo!/Nenad Vujanović

sneg, Beograd, ljudi, ulice, vreme, Foto: Alo!/Nenad Vujanović

A da nešto nije u redu ‘javlja’ nam i buka iz otvora sistema za dovod vazduha u kabinu.

Samo kad uredno održavamo klimatizaciju, brinemo o redovnom čišćenju rashladnih i uljnih gasova u kompresoru i proveravamo kod servisera curi li gas, sigurni smo kako klima uređaj može raditi punom snagom. On se sastoji od mnogo gumenih cevi i zaptivaka koje ne dihtuju uvek 100 odsto. Kroz mikroskopske rupe i pore iz kućišta kompresora gas za rashlađivanje neprestano izlazi u atmosferu.

Važno je spomenuti i zagađenje. To je bio jedan od razloga uvođenja novog gasa R1234f, koji je daleko manje štetan za okolinu. A za poređenje, recimo kako je ‘stari’ gas R134a čak 1430 puta štetniji za atmosferu nego ugljen dioksid (CO2).

Preporučuje se servisiranje klima uređaja u autu svake dve godine, a zamena filtera u unutrašnjosti jedan ili dva puta godišnje.