Vozač, kola, automobil, saobraćaj
Shutterstock, ilustracija
Vozač, kola, automobil, saobraćaj

Shutterstock, ilustracija

Vozač, kola, automobil, saobraćaj, Foto: Shutterstock, ilustracija

Takve filtere najčešće nalazimo u prostorima poput bioskopskih dvorana i sličnih zatvorenih površina s ventilacijom. Njihov problem je da zbog povećane gustoće redukuju protok vazduha, pa je potrebna veća površine filtera i snažniji kompresor. U većini današnjih automobila nema prostora za tu konstrukciju. Jedni proizvođač automobila koji se odlučio na ugradnju HEPA filtera je Tesla, a prvi model u koji je ugrađena te tehnologija je Model S.

Evo što o svemu misli Anders Löfvendahl, ekspert za kvalitet vazduha u kabini vozila, zaposlen u Volvu:

- Ne vidim rizik u vožnji! Prolaznici obično ne kašlju direktno u usisnik vazduha automobila. Takođe, virusi u vazduhu uglavnom ne putuju samostalno nego se vežu za sitne kapljice vode i po mom mišljenju filteri automobila će zaustaviti te kapljice.

Procena stručnjaka je da značajne količine virusa ne mogu ući u kabinu i za takvo što bi bilo potrebno da se zaražena osoba nakašlje u usisnik vazduha ili da automobilom prođete kroz pravi oblak korona virusa, a ta je koncentracija gotovo nemoguća. Takođe, ne bi trebalo da zatvarate dotok svežeg zraka u kabinu vozila pomoću opcije na klima uređaju. Izbegavajte i recirkulaciju vazduha jer će tako porasti količina bakterija i virusa u kabini, a smanjiće se nivo kiseonika.

Komentari (1)

Penzioner

01.05.2020 13:11

Nema predaje ni pedlja zemlje. Rat nam je izgledan u svakom slučaju i ne treba čekati predugo!