Hyundai Elantra
promo
Hyundai Elantra

promo

Hyundai Elantra, Foto: promo

Evolucija je bila pažljivo planirana, jer je „Hjundai“ izbegavao da „elantru“ ponudi u zemljama gde ne postoji interesovanje za kompaktnim limuzinama, kao što je zapadna Evropa. Tako je „elantra“, osim domaćeg terena i Azije, počela da pobeđuje u SAD i na istočnoevropskom tržištu, a potpuno nova, šesta generacija prodaje se i u Srbiji.

Prodaja u Srbiji

Cena „elantre 1.6 CRDi“ je 16.390 evra, dok je testirani model sa najvišim paketom opreme „premijum“ skuplji za 600 evra. Benzinska verzija (127 KS, šestostepeni manuelni menjač) startuje od 13.990 evra, a moguće je doplatiti za šestostpeni automatski prenos (1.000 evra). Paket „premijum“, između ostalog, donosi dvozonski klima-uređaj, senzore za kišu, LED dnevna svetla, rešetku hladnjaka sa hromiranim elementima, šest vazdušnih jastuka, audio-sistem...

Ono što odlikuje savremeni korejski automobil su šestougaoni gril, mala i „oštra“ prednja svetla i strmo opadajuća linija krova. U odnosu na prethodnika, nova generacija je duža za 20 milimetara, šira je za 25 i viša za pet milimetara, dok je međuosovinsko rastojanje ostalo nepromenjeno - 2.700 milimetara.

Revolucija (po „Hjundaijevim“ standardima) obuhvatila je i kokpit, koji je dizanjom i kvalitetom izjednačen sa ostalim modelima u ponudi korejskog brenda. Instrument-tabla je nova, kao i centralna konzola, a za pohvalu je kvalitet izabranih materijala i završna obrada.

Istina, još ima delova kabine obloženih tvrdom plastikom, međutim, to je trend koji prate i ostali proizvođači kako bi se zadržala konkurentna cena. Sedišta su velika i komotna, ali ne pružaju dovoljno bočne podrške telu. Pozadi ima prostora za tri osobe, ali centralni tunel na podu i opadajuća linija krova kradu centimetre i ozbiljno ugrožavaju nivo komfora. Važan faktor kod limuzina je i zapremina prtljažnika - „elantra“ može da primi 458 litara.

Hyundai Elantra

promo

Hyundai Elantra, Foto: promo

Običaj je da „Hjundai“ za „elantru“ priprema skromnu ponudu agregata i zato ne iznenađuju samo dva motora, benzinski i dizel, oba radne zapremine 1,6 litara. Ispod haube testiranog modela nalazio se 1,6 CRDi sa 136 KS i 260 Nm obrtnog momenta, koji se opciono može kombinovati i sa sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom (doplata 1.200 evra). Mi smo se, ipak, odlučili za „elantru“ sa jeftinijim i traženijim šestostepenim manuelnim prenosom. Već pri startovanjem CRDi agegata uverili smo se i da je „Hjundai“ znatno poboljšao kvalitet i količnu izolacionog materijala. Zvuk motora jedva da dopire do kabine, a povoljan utisak upotpunjuje i miran i tih rad „dizel-srca“. Menjač je dugačkog hoda, ali dobra elastičnog CRDi motora ne zahteva česte promene.

Obrtni moment (260 Nm) je dostupan od 1.500 do 3.500 obrtaja u minutu, i to je opseg u kojem bi trebalo da provedete 90 odsto vremena ako želite da izvučete maksimum iz vožnje. „Elantra 1.6 CRDi“ do „stotke“ ubrzava za 10,5 sekundi, ali se držite dalje od crvenog polja na obrtomeru. Meko ogibljenje je garant za udobnu vožnju, pri čemu je smanjen uticaj prodora buke i vibracija od kolovoza u kabinski prostor. Nova „elantra“ je agilnija od prethodnika, ali ne bi trebalo preterivati sa brzim promenama pravca. Prosečna potrošnja je oko 6,5 litara, što uz rezervoar od 50 litara garantuje autonomiju od gotovo 800 kilometara.

Hyundai Elantra

Alo!

Hyundai Elantra, Foto: Alo!

 

Tehnički podaci

Hyundai Elantra 1.6 CRDi

Motor 4-cilindrični, dizel, turbo l Zapremina 1.582 kubika l Snaga 136 KS pri 4.000 obrtaja u minutu l Maksimalni obrtni moment 260 Nm između 1.500 i 3.500 obrtaja u minutu l Pogon na prednjim točkovima l Menjač 6-stepeni, manuelni l Maksimalna brzina 190 km/h l Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sek. l Dimenzije 4.570/1.800/1.450 mm l Međuosovinsko rastojanje 2.700 mm l Prtljažnik 458 litara l Rezervoar 50 litara l Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 4,5 litara l Emisija CO2 - 118 g/km l Cena: od 16.390 evra

Tagovi