avion
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Pilot i kopilot su istovremeno spavali oko 28 minuta dok je njihov avion, prepun sa 153 putnika, skrenuo sa putanje leta.

Let Batik Er-a je 25. januara krenuo iz jugoistočnog Sulavesija za glavni grad Indonezije Džakartu kada se dogodio incident, navodi se u preliminarnom izveštaju nacionalne agencije za vazdušnu bezbednost.

Nalazi u izveštaju, koji je postavljen na veb stranicu agencije, pokazuju da se piloti nisu adekvatno odmorili noć pre leta.

Ubrzo nakon poletanja, kapetan aviona je zatražio dozvolu od svog zamenika da se malo odmori.

Zahtev je odobren.

U izveštaju je rečeno da je kopilot tada preuzeo komandu nad avionom Erbas A320 – ali i zaspao, "nehotice".

U izveštaju je objašnjeno: „Drugi u komandi ima jednomesečne bebe blizance. Njegova žena se brinula o bebama, a on je pomagao dok je bio kod kuće.

Kontrolni centar u Džakarti pokušao je da kontaktira avion 12 minuta nakon poslednjeg snimljenog prenosa kopilota, ali nije dobio odgovor.

Dvadeset osam minuta nakon poslednjeg snimljenog prenosa od kopilota, pilot se probudio i shvatio da avion nije na pravom putu - i da njegov kopilot spava.

Probudio je svog kolegu, odgovarao na pozive zvaničnika, ispravio putanju leta i avion je mogao bezbedno da sleti, navodi se u izveštaju.

Incident je doveo do brojnih grešaka u navigaciji, ali putnici u avionu i četiri stjuardese nisu povređeni, niti je avion oštećen tokom leta od dva sata i 35 minuta.

Istražitelji su rekli da kapetan ima 32 godine, a da je drugi pilot ima 28 godina. Obojica su bili Indonežani.

Prema izveštaju, pilot se probudio oko 5.30 po lokalnom vremenu dan pre leta.

Bavio se svakodnevnim životom, a zatim je zaspao u 20 časova, probudio se u 22:00 da bi se pripremio za odlazak na aerodrom gde je posada morala da se prijavi na dužnost u 1:25 ujutru za let u 2:55.

Kopilot je navodno pokušao da zaspi oko 19 časova noć pre leta, ali se budio nekoliko puta tokom noći kako bi pomogao svojoj ženi da se brine o njihovim bebama.

U izveštaju se navodi: „On je smatrao da mu se kvalitet sna pogoršao nakon nekoliko buđenja. Probudio se oko ponoći kako bi se pripremio za odlazak na aerodrom i prijavio se za letenje u 1.26 ujutro. Pre izvođenja leta 25. januara, pilot je imao „period odmora” od 35 sati, a kopilot „period odmora” od 53 sata.

Nacionalni komitet za bezbednost u saobraćaju je od tada pozvao avio-kompaniju Batik Er da stvori detaljne procedure za sprovođenje pravilnih i redovnih provera u pilotskoj kabini i da obezbedi da se svi članovi posade dobro odmore pre letova, prenosi britanski "San".

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading