Rečna policija: Spasili smo momka teškog 140 kilograma visokog preko dva metra!
Shutterstock/Nenad Nedomacki

 

Kapetan broda je pokrenuo motor, a na Savi iza nas ostao je dugačak srebrni trag. Decembarski dan je siv, napolju je tek jedan stepen iznad nule. Dok se približavamo ušću Save u Dunav, u susret nam nailazi plavi brod „Nikola Tesla” koji je oplovio ceo svet. Članovi posade nas pozdravljaju. Usput srećemo i jato rečnih ptica na talasima, piše Politika.

Krstarimo i uživamo u pogledu na Kalemegdan, Veliko ratno ostrvo, mostove… Pogled na Beograd najlepši je sa reke.

Pri dolasku do ušća, iz mirne i pitome Save ulazimo u uzburkan, divlji Dunav. Na brodu se oseća razlika u jačini struje, voda menja boju, postaje hladnije.

Dve reke su veličanstvene u svojoj moći, a na njihovom prirodnom mestu spajanja nalazi se crvena „srećna bova” – jedan od simbola Beograda. Legenda kaže da parovi koji se venčaju na tom mestu, punom spajanja energije, nikada se neće rastaviti – kao ni Dunav i Sava…

Rečna policija: Spasili smo momka teškog 140 kilograma visokog preko dva metra!

Foto: Alo.rs

 

Ne, ovo nisu utisci sa romantičnog turističkog krstarenja, već sa zimske patrole sa pripadnicima Policijske ispostave za bezbednost na rekama, ili narodski rečeno – rečnom policijom.

Posadu patrolnog čamca „zodijak argon”, jednog od najbržih u Srbiji, čine tri policajca i reporteri „Politike”. Čamcem upravlja najmlađi policajac. On je za četiri godine rada u službi već postao vičan i vešt u manevrisanju moćnim plovilom. Pored njega je iskusniji kolega. Taj čovek radi na patrolnom čamcu više od 17 godina i zna sve tajne Save i Dunava. Na brodu je i Miloš Kostić, komandir policijske ispostave za bezbednost na rekama koji nam je svojevrsni vodič na ovom krstarenju. Poštujemo i sve mere bezbednosti te svi na patrolnom čamcu nosimo crvene sigurnosne prsluke.

„Kolege koje su ceo radni vek provele u rečnoj policiji kažu da voda jeste lepa za uživanje, ali mora da se poštuje”, naglašava komandir Kostić dok stojimo u kabini plovila.

Rečna policija: Spasili smo momka teškog 140 kilograma visokog preko dva metra!

Foto: Alo.rs

 

Baza policijske ispostave za bezbednost na rekama je kod Beogradskog sajma. U svom radu ovi policajci pokrivaju oko 226 kilometara priobalja Save i Dunava i oko 125 kilometara vodenih tokova. Veoma ozbiljna teritorija i za razliku od kopnenih puteva, rad na vodi je dosta složeniji nego na suvom, navode pripadnici rečne policije.

„Poznavanje terena jako je bitno. Službenici koji pokrivaju našu teritoriju znaju svaki kanal, uvalu, vir…”, kaže Kostić.

U redovnom radu, oni kontrolišu da li osobe imaju dozvole za upravljanje čamcima, da li su čamci registrovani, da li se poštuju mere bezbednosti. Tokom 2021. spasili su šest građana koji su pokušali samoubistvo skokom sa mostova. U avgustu su iz vode izvadili i šest nemačkih državljana kojima se prevrnuo čamac na Savi. Veliki doprinos, kada je reč o osobama sa suicidnim namerama, daju im i područne policijske stanice sa leve i desne obale Save i Dunava. Spasilačka patrola dežura 24 sata na rekama.

Nedavno je sa Brankovog mosta skočio momak od 140 kilograma i visok 2,10 metara. Intervenisale su dve patrole. Na sreću, mladić je spasen, a iz vode ga je izvukao policajac koji se bavi vaterpolom.

„Tokom 2021. otkrili smo 78 krivičnih dela. Borimo se sa šumokradicama u priobalju, krijumčarima naftnih derivata, nezakonitim ribolovom. Podneto je 239 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i 286 izveštaja Inspekciji plovidbe na dalju nadležnost”, priča o rezultatima komandir Kostić dok krstarimo Savom.

Leti je na rekama mnogo ljudi i stotine čamaca, brodova, skutera… Pripadnici rečne policije tada imaju pune ruke posla. Kupanje na divljim plažama, upravljanje plovilima bez položenog stručnog ispita, vožnje čamaca pod dejstvom alkohola i raznih opijata, brza vožnja – podizanja talasa takozvano glisiranje, neka su od rizičnih ponašanja građana. Pandemija virusa korona i nemogućnost putovanja doprinelo je i tome da je 2020. godine u našoj zemlji prodato mnogo više čamaca nego inače. Sav taj povećan broj plovila osetio se i na rekama.

Rečna policija: Spasili smo momka teškog 140 kilograma visokog preko dva metra!

Alo!/Aleksandar Nalbantjan

 

Tokom zime, rad rečne policije je drugačiji i kompleksniji.

„Sada su uslovi nepovoljniji jer su niske temperature, česte su padavine, jaki vetrovi, magla, led, veći vodostaj i brži tok reke. I spasavanje osoba zimi je komplikovanije jer je voda hladna, brzo nastupa hipotermija i teže je izvaditi čoveka iz vode koji na sebi ima zimsku, natopljenu garderobu”, objašnjava Miloš Kostić. Dodaje da su noćne patrole posebna priča…

Poslednjih sedam, osam meseci rečna policija popravila je i situaciju sa plovnim parkom. Pri povratku u policijsku ispostavu kod Beogradskog sajma, uverili smo se i u kvalitet njihove flote. Svakako se izdvaja patrolni čamac „Vuk” specijalno plovilo domaće proizvodnje. Sa opremom i ljudima ovaj čamac težak je oko osam tona. Samo deset ovakvih brodova je napravljeno još u vreme SFRJ. Unutrašnjost plovila je kao mini garsonjera, kupatilo, kuhinjica, kreveti za spavanje, sve je tu. To je profesionalni patrolni čamac velike snage, sa dva „volvo” motora i može da pređe razdaljinu od Bezdana do luke Prahovo sa jednim punim rezervoarom. Od novijih plovila, rečna policija je u svoju flotu nedavno uvrstila i moderni skuter za vodu „sea-doo”.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading