Putnički avion
Shutterstock
Putnički avion

Shutterstock

Putnički avion, Foto: Shutterstock

Crnogorska aviokompaija Montenegro erlajnz (MA) trpi veliku štetu zbog zabrane sletanja na beogradski aerodrom “Nikola Tesla”, izjavio je danas izvršni direktor te kompanije Vlastimir Ristić.

- Ne možemo da zamislimo da opstanemo bez te linije. To je linija koja ima generator tražnje, tu imamo uvek veliko interesovanje, itekako je bitna za naš privredni razvoj. I mi trpimo izuzetno veliku štetu zbog toga - kazao je Ristić za crnogorski javni servis.

Aerodrom

Shutterstock

Aerodrom, Foto: Shutterstock

- Još uvek željno iščekujemo informacije o tome kada će avioni MA moći ponovo da sleću na beogradski aerodrom. Naše interesovanje i interesovanje putnika je veliko. To su tradicionalne veze, poslovne veze, studenti, zdravstvene usluge. Mi smo višeznačno povezano - rekao je Ristić.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva je 26. maja doneo odluku na osnovu reciprociteta kojom se zabranjuje sletanje aviona MA na beogradaki aerodorom “Nikola Tesla”.

Prethodno je Vlada Crne Gore donela odluku o otvaranju granica svoje zemlje za devet država, ali ne i za Srbiju, a granični prelazi sa našom zemljom ostali su zatvoreni i na aerodromima.

Ristić je dodao da je MA spreman da obnovi linije čim se reši to pitanje. Ističe da je zabrana sletanja izuzetno teška odluka, jer je u pitanju najbolja linija ne samo Crne Gore, već i regionalno.

Duško Marković

AP

Duško Marković, Foto: AP

Ističe da korona virus ima, kako kaže, razarajuće posledice po avioindustriju.

- U MA, imamo obaveze koje se tiču lizing rata aviona, kredita, to su obaveze koje ne možemo da izbegnemo. Postoje određeni minimumi u letačkoj operativi, koliko moraju da lete naše letačke posade. Svako probijanje tih termina može da izazove kasnije probleme u obuci - pojasnio je Ristić.

Dodao je da je MA danas otvorio poslovnice u Podgorici i Budvi, a od danas kreće i prodaja.

- Juče smo kroz sistem pustili prve letove. Mi planiramo prvi let da bude 12. juna za Ljubljanu, a 14. za Frankfrurt - saopštio je Ristić, najavljujući ponovno pokretanje linija prema Parizu, Beču...

Smatra i da Crna Gora treba da ima dobru nacionalnu aviokompaniju i savesno rukovođenje njome.