Tehnički pregled
Ognjen Radošević
Vožnja, auto

Profimedia.rs

Foto: Profimedia.rs

U prethodne dve godine stradalo je više od 180, a povrećeno više od 1.800 ljudi u saobraćajnim nesrećama izazvanim tehničkom neispravnošću vozila. Nova pravila tehničkog pregleda koja se primenjuju od 5. jula trebalo bi to da spreče, ali i da smanje zloupotrebu potpisivanja blanko uverenja o tehničkoj bezbednosti vozila, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja. Poručuju da od novih pravila zaziru oni koji do sada vozila nisu ni dovozili na pregled.

Već 15 dana tehnički pregled vozila sprovodi se po novim pravilima. Međutim još je rano govoriti o efektima novog pravilnika rekao je gostujući u Dnevniku RTS-a Milana Božovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

"Prva iskustva su takva da su vozači požurili da urade tehnički pregled pre stupanja na snagu novog pravilnika zbog čega je još rano govoriti o efektima", kaže Božović.

Vlasnici ne treba da se plaše ovakvog pregleda jer je to samo jedna od mera koja treba da dovede do veće ispravnosti vozila, objašnjava Božović

Cilj izmena pravila na tehničkom pregledu je veća bezbednost automobila i vozača. Ipak, vozači se pitaju da li su baš svi detalji koji se kontrolišu ključni.

"Nikada nismo vozili prljav auto na tehnički pregled. Od novih pravila zaziru oni vozači koji vozila nisu ni dovozili na tehnički pregled. Sve što se do sada gledalo na tehničkom pregledu gledaće se i u buduće, samo što će to biti i fotografisano", objašnjava Božović.

Servisi jesu upoznati sa novim pravilima ali mnogi još ne funkcionišu po njima. Takođe, tu je i problem otpada i kupovine rezervnih delova u njima, koji se onda i zamenjuju van servisa, navodi Božović.

Pripremaju se izmene i kada je reč o obuci vozača. Vlasnici auto-škola se još nadaju kompromisu, ali Pravilnik koji se sada pominje predviđa da svaka škola ima svoj ili iznajmljen poligon koji bi trebalo da ima i izvesan nagib.

"Edukacija vozača će svakako povećati bezbednost u saobraćaju, a što se tiče auto-škola jedno od rešenje je njihovo udruživanje. Ukoliko imate više manjih auto-škola koje poseduju jedno ili dva vozila zašto se ne bi udružila sa nekom sličnom i imali zajednički poligon. Bolje je da postoji poligon, a nagib nije teško napraviti čak i u ravničarskim krajevima", napominje Božović.

I ovog vikenda i svih narednih do septembra očekuju nas gužve i na putevima i na graničnim prelazima. Iskustvu i statistika pokazuju da je ipak bezbednije putovati preko dana.

"Ako putujete noću postoji opasnost da se zaspi tokom vožnje. Ako putujete danju biće veća gužva. U svakom slučaju potrebno je da se u vozilu ima dovoljno vode i goriva i da se prave češće pauze, na svaka dva sata", rekao je za RTS Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Komentari (12)

MMS Car

21.07.2018 11:42

Dovoljno je jednom godisnje da se radi tehnicki pregled, ono sta treba uraditi je do policije, ne moze narkoman, alkoholicar i neznalica da vozi auto.

Vekivt

21.07.2018 12:44

@MMS Car - Tako je, a tek putevi kakvi su? To je prica za sebe. Puni rupa, signalizacija losa i zastarela, bilbordi gde im nije mesto itd.

miša

21.07.2018 11:46

ja nisam izgubio živce iako vozom stari auto I sve je besprekorno

acacommando

21.07.2018 12:17

Serete ko foke civek je na tv rekao da za 25 gid koliko radi vestacenja udesa nine bilo ni jednog izazvanog tehnickom neispravnoscu vozila brzina je glavni uzrok i debilno ponasanje za volanom.Onaj jadnik koji je jedva skrpio nesto krsa on ga tako i vozi.Ovo je samo robinhudovski da se uzme jos od sirotinje i da bogatima.

Kole G.

21.07.2018 12:46

Ali zato autobusi novosadskog GSP-a slobodno i bezbrižno mogu nastaviti da trule i ostavljaju me u pm zbog kvarova. Još oni Volvo nekako i idu, ali gari, to su obične kante. Da ne pišem o bezbednosti, ili putevima i zašto su oni u takvo stanju, puni rupa i kolotraga, a zna se da nam jednom godišnje uzimaju pare upravo za njihovo održavanje. Ovu zemlju treba ukinuti dekretom, nema dalje.

jabreja

21.07.2018 13:53

Ovu nevidjenu glupost, o "vise od 180 poginulih zbog tehnicke neispravnosti" treba tretirati kao krivicno delo uznemiravanje gradjana, kao laz iz koristoljublja, i krivicno procesuirati. Svakako smesta ukinuti i ove i slicne: koliko je zaposlenih u Ministarstvu saobracaja, a koliko u ovim agencijama - jedni i drugi nista ne rade, jer se ne razumeju u svoj posao. Ovakvi tehnicki pregledi, nametanje cene, je isto sto i naplacivanje stampanih kesa u "Maxi"-ju, i mnogo sta...

stručnjak

21.07.2018 16:39

Ugradite uređaj za alkohol da ovaj na mestu vozača dune pa da pali auto, ugradite GPS uređaje i ostalo pa da po gradu moze voziti npr max 70 na sat. Ko je još poginuo od nesipravnog vozila. Ginu od alkohola i bahate, brze vožnje

ja

21.07.2018 18:27

Da vidite kakva vozila vozi inspekcija koja je propisala ove budalastine. Auspuh i gepek su vezani zicom. Znaju da se prave pametni a sebe ne vide. 90% vozila na ulici su ispravnija od njihovih.

Цицка

21.07.2018 19:46

Aaaa tu smo, problem su otpadi, rezervni delovi koji ne prolaze kroz kasu , pdv, dvorista sa kanalima za popravku.. nema racuna , u tome je problem a gde su tek limari privatnici , znaci nije ispravnost vozila u pitanju i zabrinutost za vozaca a da se malo presaberete i pogledate koliko srevisi naplacuju najmanji rad , da li su to realne cene . Da li realna cena za zamenu creva od duzine sa zavijutkom oko 40 santimetara koje kosta 300,00 dinara servis uzeo za ruke 3600,00 dinara

Sve pod plastom BRIGE

21.07.2018 19:53

kao sto se vode"brige" za zgrade , izgleda da ce Upravnici debelo da peljese narod, upravnik ce za jednu zgradu kostati 400 dinara , platis posti 45,00 dinara to je 450,00 da se zaokruzi, oni traze JMBG broj to je nedopustivo,trazepotpis, traze JMBG podstanara , koji stanodavac sme da daje tudje JMBG brojeve, , ja placam porez kada imam podstanara , kada ga nemam ne placam , da li je u redu da svaki put dajem tudjiJMBG broj, odgovorna sam osoba danas je jedan upravnik sutra drugi prekosutra t

Grada

22.07.2018 08:44

@Sve pod plastom BRIGE - zaboravili ste pored fiksne naplate profesionalnom Upravniku plus na tu sumu investiciono odrzavanje zgrade . Ko ce to sve izdrzati mesecno .

Цицка

22.07.2018 08:38

Аутобуси ГСБа би били посебна прича, по вашим критеријумима .. раздрндани начисто али им мотор ради толике године , клима продувава природна на све стране, да ли верујете да више вилум да уђем у такав аутобус са преиродном вентилацијом, који има мотор који лети греје зими лади него у неко ново возило чија се клима не чисти, пропустим под два нова возила да бих ушла у треће са природном климом . Све што је старо боље је од новог , и није у томе проблем и немојте нас лагати да се бринете за нас