Mobilni telefon, poruke, sms, kuckanje
Profimedia
Mobilni telefon, poruke, sms, kuckanje

Profimedia

Foto: Profimedia

Nasrtljivi telefonski prodavci zovu u rano jutro, za vreme odmora, često i pošto tražite da vas jednom za svagda izbrišu sa spiska i više ne zovu.

Osim što uporno, često i agresivno uznemiravaju građane, idu dotle da traže podatke o broju članova domaćinstva, godinama i zanimanju, na šta nemaju pravo. Ukoliko biste i vi bili toliko uporni, ta firma bi mogla da plati kaznu i do dva miliona dinara.

V.Ž iz Beograda žali se da ga uporno zovu iz jednog servisa za klimu iako on uopšte nema klima-uređaj u stanu. Takođe, ne žele da otkriju odakle im broj telefona.

Pročitajte još:

 

– Ne znam s kojim pravom me zovu. Nekoliko puta su tražili mog preminulog dedu. Muka mi je više od njih – žali se on.

Iako ni Zakon o trgovini, ni Zakon o zaštiti potrošača ne zabranjuje prodaju na daljinu, zakonski su tačno određeni uslovi dokle trgovci smeju da idu. To znači da, ako vas iz jedne firme zovu telefonom i nude određeni proizvod, a vi im striktno kažete: „Ne želim više da me zovete“, to više ne sme da se ponovi.

Po Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko firma uporno nastavlja da zove i pored toga što ste im rekli da niste zainteresovani za njihove proizvode i usluge, to predstavlja nasrtljivo poslovanje, nedozvoljeni i kažnjivi oblik ponašanja privrednog društva. Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da je zakonom jasno propisano kako potrošači mogu da se zaštite od upornih komercijalnih telefonskih poziva.

– Onaj ko zove u komercijalne svrhe mora odmah da se predstavi, da kaže odakle zove i da istakne da je to poziv u komercijalne svrhe. Potrošač tada može da odgovori da ne želi da sluša dalje i tu se razgovor završava.

Ako ponovo usledi isti kmercijalni poziv, potrošač može da kaže da ne želi više bilo kakve pozive od njih. Ukoliko bi se pozivi i posle toga nastavili, inspektor bi imao osnova da protiv takve firme pokrene postupak, a kazne u tom slučaju idu i do 2 miliona dinara – ističe Nikolić i apeluje da potrošač treba da ovakvo nasrtljivo poslovanje prijavi inspekciji, koja je dužna da reaguje i prekršajno kazni počinioce.

Komentari (2)

ax

30.09.2018 22:08

Generali osiguranje je jedna od tih takvih koji dosađuju. Išao sam kod njih u ekspozituru u Subotici da im kažem da prestanu. Zatim sam zvao sedište u Beogradu gde su moj broj stavili na crvenu listu, što znači da se taj broj ne poziva. Nevredi ni to oni opet zovu.

Kameleon

30.09.2018 22:44

Policija se sigurno nece baviti ovim, jer se ne bavi ni mnogo ozbiljnijim situacijama. Kao da je njih briga da li vas neko uznemirava i fizicki,a kamo li telefonski....Ali ne mozemo opet njih kriviti kad su nam i zakon i drzava propast.