gledanje televizije, televizor, televizija
Profimedia.rs
gledanje televizije, televizor, televizija

Profimedia.rs

Ilustracija, Foto: Profimedia.rs

Verovali ili ne, zbog Svetskog prvenstva u fudbalu, na svake četiri godine znatno se poveća prodaja televizora, a kupci su, ili oni koji nisu otputovali u Moskvu, a žele da obezbede kvalitetan doživljaj u svojim domovima, ili ugostitelji koji znaju da je mušterija na prvom mestu. Takođe, vlasnici kafića nastoje da pivo obezbede u enormnim količinama, a po pravilu, unapred pripreme i dodatne stolove i stolice, pa je prodaja ove robe takođe u velikom porastu.

Povećana prodaja televizora

Srbija 30 odsto

BiH 30 odsto

Brazil 25 odsto

Peru 25 odsto

Početak najvećeg sportskog spektakla na planeti, na stadionu u Moskvi ispratilo je 80.000 gledalaca, a svi oni koji nisu prisustvovali ovom događaju pohrlili su ka tehničkim radnjama da bi sebi obezbedili vrhunski prenos Mondijala. Sve veću gužvu zbog povećane potražnje za „što boljom slikom“, trgovci su iskoristili, te su olakšali onima koji tragaju za TV uređajima koji će im priuštiti vrhunski prenos kvalitetnog fudbala i zgodnih žena. U radnjama tehničke robe najčešće su na popustu televizori od 40 i 55 inča.

- Spustili smo cene televizora od 10 do 50 odsto pred početak Svetskog prvenstva. Tada je navala i krenula, a najtraženiji su TV uređaji od 40 i 43 inča, koje kada uzmete u obzir popust možete da ih kupite već za 29.000 dinara. Vlasnici kafića i restorana traže one od 50 i 55 inča, a sada im se isplati da ih kupe - rekli su iz jedne radnje za „Alo!“ i dodali:

TV         Inč         Cena

ALPHA     32        22.999

Samsung 32        23.990

LG          43         47.000

FOX        40         29.990

Samsung 50        67.990

- Kada je o televizorima reč, garancija važi u proseku dve godine, međutim, to zavisi od brenda. Takođe, kupci sve češće biraju LED ekrane koji su tanki samo jedan inč, a imaju bolje pozadinsko osvetljenje, veći kontrast boja i pristup internetu - objašnjavaju oni. 

U kompanijama u kojima postoje kolektivni odmori, na nagovor pripadnika jačeg pola, kako saznajemo, razmatraju da radnicima daju slobodno baš u ovom periodu, jer je, ipak, za većinu muškaraca, situacija vanredna.

Na drugoj strani, lokalne vlasti u većini gradova odobrile su produžen rad ugostiteljskih objekata, jer se očekuje da će većina navijača utakmice pratiti na otvorenom, a nekoliko kompanija odlučilo se da novac za marketing uloži u organizovanje praćenja utakmica na gradskim trgovima.

- Mi smo se dobro pripremili, pivo smo na vreme nabavili, ali uvek se traži flaša više. To je uobičajena praksa kada se radi o Svetskom prvenstvu u fudbalu. A svakako, ne možemo da proširimo kapacitet, ali smo još početkom juna poručili dodatne stolove i stolice koje povremeno smestimo u bašti - objasnili su za naš list iz kafića u srcu prestonice i pomenuli da su pojedini proizvođači pića, otišli i korak dalje i pokrenuli kampanje i nagradne igre povezane sa Mondijalom.

Rekordna zarada

Analitičari američkog lista „Njujork tajms“ izračunali su da će FIFA od Svetskog prvenstva zaraditi 6,1 milijardu dolara, što je rekord i za deset odsto više nego što se prognoziralo. Na SP-u u Rusiji FIFA će zaraditi 1,3 milijarde dolara više nego na prethodnom šampionatu.

Kako navodi ovaj ugledni list, u svetu je porasla je za dva odsto i zarada od prodaje TV prava, a takođe će se zaraditi 200 miliona dolara više na sponzorskim ugovorima. Interesantno je da je od 20 kompanija koje sponzorišu šampionat, sedam iz Kine, dok je na prošlom bila samo jedna kineska kompanija.