Tehnički pregled, kvar, popravka, automobil, majstor
Dejan Briza
Tehnički pregled, kvar, popravka, automobil, majstor

Dejan Briza

Ilustracija, Foto: Dejan Briza

Skoro svako drugo vozilo nije prošlo iz prve tehnički pregled i to najčešće zbog neispravnih kočnica, trulog prednjeg i zadnjeg lonca izduvnog sistema i kuka van gabarita - bilans je kontrole ispravnosti vozila po novom pravilniku koji je na snazi pune tri nedelje.

U Udruženju "Tehnički pregled vozila" ističu da čak 40 odsto vozila nije prošlo tehnički pregled iz prve od kako se od 5. jula primenjuje novi pravilnik.

Svi u strahu, najbahatiji vlasnici "besnih kola"

Gromoglasne najave rigoroznog i detaljnog tehničkog pregleda po novom pravilniku navukao je strah strah svima.

- Preplašeni su i kontrolori i vlasnici vozila. Uglavnom su kontrolori mlađi ljudi koji u strahu obraćaju pažnju ponekad i na nebitne stvari za bezbednost vozila. Naravno, prilično su uznemireni i vlasnici starijih vozila - priča Ivković.

On još dodaje da su nabahatiji oni koji imaju limunzine, nove i skupe automobile.

- Oni su do sada uglavnom prolazili tehnički pregled na neviđeno preko agencija za registraciju vozila. Sama činjenica da sad moraju da dođu na tehnički pregled čini ih nervoznim i besnim. Imali smo slučajeve da ne žele da stave vozilo na valjak jer im se navodno habaju tako pneumatici. Mnogi su nam čak i pretili - ističe Ivković.

- Najveći problem imaju starija vozila, pogotovo "zastave". Recimo, kod gotovo svakog "juga" neispravne su bile zadnje kočnice. Reč je o vozilima kod kojih se i novi paknovi istroše za svega mesec dana - objašnjava Božidar Ivković, kontrolor u jednom od servisa.

Prema njegovim rečima, kod mnogih automobila neispravne su kuke.

- Uglavnom je reč o neatestiranim kukama koje su van gabarita vozila. U takvim situacijama vlasnici treba ili da atestiraju ili da je skinu i postave takozvanu euro kuku koje imaju EU homologaciju - objašnjava Ivković.

Svako peto vozilo imalo je u prethodne tri nedelje neispravne izduvne gasove na tehničkom pregledu.

- Vlasnici tih vozila imaju rok po novom pravilniku do 5. jula 2021. godine da to isprave. Najveći problem u vezi sa nedozvoljenim izduvnim gasovima prave neispravni katalizatori i sonde. Međutim, kod nekih su truli i prednji i zadnji lonac što je dokaz dubinske korozije i takvi nisu mogli da prođe tehnički pregled - objašnjava Ivković.

Prema njegovim rečima, "padalo" se na tehničkom pregledu i zbog razbijenih stakala i retrovizora odnosno neatestiranih folija na šoferšajbni.

Ipak, kontrolori nisu bili toliko rigorozni u vezi sa ulubljenjima na limariji.

- Na primer, prolazili su automobili sa ulubljenim krilom i vratima. Naravno, pod uslovom da mogu da se otvore vrata. Jedino nismo puštali otkinute branike i oštre ivice - naglašava Ivković.

Ko ne prođe tehnički pregled ima mogućnost da popravi uočene nedostatke u roku od tri dana i pritom neće ponovo morati da plaća kontrolu ispravnosti.

- Uglavnom su ljudi koristili tu mogućnost i prolazili tehnički pregled iz drugog pokušaja - podvlači Ivković.

Šta se ne toleriše

- neispravni uređaj za zaustavljanje
- neispravni uređaj za upravljanje
- dubinska korozija
- oštećeni pneumatici ili ako je dubina gazećeg sloja manja od fabričke
- neispravni svetlosno-signalni uređaji
- oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka
- veliko naprsnuće šoferšajbne
- blatnjavo vozilo

Komentari (8)

PronadjiAuto

27.07.2018 11:04

U Srbiji se, izgleda, voze šklopocije! Skocio nam standard, ima se moze se....

Jasmina

27.07.2018 11:47

Da li moze neko da mi kaze kako ce se kontrolisati Javni prevoz, kojim nas svakodnevno voze a po svim kriterijumima jos pre 15 godina su trebali da izadju iz upotrebe. Ko ce kontrolisati njihove tehnicke preglede i po kojim standardima? Da li se to neko zapitao.

Radovan

27.07.2018 12:29

Toliko o znanju radnika na tehničkom. Na Jugu se istroše paknovi posle mesec dana a u stvari ne radi korektor kočenja ni na novom pa ga majstori već godinama isključuju. Desi se i da pet puta zameniš kočione pločice pa yek onda paknove.

Nikola

27.07.2018 13:03

Onaj ko ne moze i nece da odrzava prosecno vozilo neka ne vozi auto? A ove razmazene sa novim automobilima ,kao sto pise u tekstu, bih terao da trce po valjcima kada vec cuvaju gume.

Boki

27.07.2018 13:03

Šta se dešava sa vozilima gsp a.Kako oni prolaze tehnički po novom zakonu,Beograd je pun polu raspadnutih autobusa koji prevoze ljude.Čist primer vam je početna stanica na trosarini odakle kreće linija 403,405,407 i drugi.Ako je država već nešto htela trebalo je da se prvo pozabavi gradskim prevozom.

Rob

27.07.2018 13:35

Dal nebi mi voleli da vozimo novo!svima je jasno koliko tesko zivimo.zasto nam to radite i jos uzivate u nasoj patnji?sklopocija????!eh tugo moja,SRBIJO!

MachaM

27.07.2018 13:35

Evo bas juce u Krusevcu palo na tehnickom vozilo kojem je falilo parce na plasticnom ramu tablice!

bokistoicev@mail.com

27.07.2018 18:19

Kolega,nije prosao tehnicki,zbog sibera na jugu.Moram da naglasim da siber nije fabricki vec je naknadno uradjen,ko da je original.Jugo je skroz ispravan i nigde nije truo.