Motocikl motor
Profimedia
Motocikl motor

Profimedia

Ilustracija: Profimedia

- Na tehničkom nam traže da sve to skinemo, samo da bi oni slikali ogoljeno vozilo. Pa to bi bilo isto kao kada bi vozaču automobila na tehničkom tražili da skine klimu. Ovo je čisto maltretiranje i bajkeri su ogorčeni jer su mnogi svoje motore sa svom tom atestiranom dodatnom opremom dobili direktno iz fabrike - rekao je Josip Hapčak Popa, predsednik Moto asocijacije Srbije.

On ukazuje na još apsurdniji odnos države prema motociklistima. Naime, iako je nedavno izmenjenim Zakonom o bezbednosti saobraćaja i za motore omogućena takozvana periodična ili sezonska registracija, odnosno registracija na period kraći od godinu dana, a najmanje mesec dana, cena registracije ostala je ista bez obzira na važenje.

- U početku su neke opštine zaračunavale periodičnu registraciju tako što su cenu za godinu dana delili sa 12 i to množili brojem meseci za koji je tražena registracija, što je jedino bilo fer i velika ušteda za motocikliste koji, zbog vremenskih uslova, ne mogu da voze cele godine. Međutim, pre dva meseca nadležni iz MUP-a i Ministarstva finansija dali su nalog da se registracija uvek naplaćuje u punom iznosu, bez obzira na to da li važi jedan, dva ili tri meseca. Tako je u potpunosti obesmišljen zakon, jer zašto bi se neko registrovao na mesec dana kad mora da plati za celu godinu - ističe Hapčak.

Još jedan problem bajkera jeste visina cene registracije motora, koje, kako kažu, država "tretira kao luksuzna vozila".

- Registracija za motor star 20 godina i koji vredi oko 1.000 evra iznosi oko 24.000 dinara, što je u rangu registracije za višestruko mlađe i vrednije putničko vozilo iste kubikaže, 1,9 kubika. Mnogim bajkerima je motor osnovno prevozno sredstvo, a gde god da se okrenu, šišaju po njima - ističe Hapčak.

U servisima za tehnički pregled potvrđuju da je zbog obaveznog fotografisanja neophodno da se sa motora skine sva dodatna oprema. Dodaju i da zbog toga za sada nisu imali većih problema sa pregledanjem motocikala.

Komentari (10)

Volf

14.08.2018 22:49

Dokle više tih idiotizma...dosad smo bili koliko toliko normalni, ako nešto napraviš ili prepraviš odeš na mašinski fakultet oni pregledaju i odobre da vozilo može da se kreće drumom sad izmisliše nevidjene nebuloze.

srb

14.08.2018 22:54

neće moći,jena..vam mater !

Voša

15.08.2018 07:24

@srb - E moj prijatelju onda ćeš morati registrovati motor negde u inostranstvu...idiotizmu ovde nikad kraja.

XXL

14.08.2018 23:36

To se desi kada nepismeni i needukovani pišu tj. prepisuju nečije zakone, a još gori uz parlamentarno zvono dižu ruku da ga izglasaju u državnom parlamentu.

Pera Detlic

15.08.2018 08:47

@XXL - Gledam na You Tube-u neki rodjak od Stojkovica Spica sto drzi krokodile zapalio auto, nije prosao tehnicki...hahaahahahaa..

Alel

14.08.2018 23:59

Jer moze nekogda mi objasni zbog cega se skida fabricka oprema sa motora, kola itd. Covek je morao da skine kuku sa auta koja je fabricka ZASTO?

Gordiiiiiiiiiii

15.08.2018 02:13

koji diplomac je pisao taj zakon sto dalabu zna da zaveze moze samo Gordi da razveze. Smejace nam seEU i Svet

Цицка

15.08.2018 08:00

Ето како држава ствара корупцију , платиће неко контролорима технички преглед и проћиће .

Tomi

15.08.2018 08:24

Kakvi su to mozgovi,koja budala to izmisli aman više niste normalni

Сараџогла

15.08.2018 21:21

СНС неће добити по носу од килаве опозиције када буде следеће гласање већ ЗБОГ МАНГУПА ИЗ СВОЈИХ РЕДОВА.Морон који је наредио технички преглед да буде КАО ШТО НИКАДА НИЈЕ БИЛО нанеће такве штете СНС да боље не прогласе ванредне изборе?Мој комша из краја дао је 1000 евра за реновирање лепог аута и није прошао?Зашто?Посрала му се тица на левој страни хаубе а дозвољено је само на десној страни!И сада ви мислите да ја пишем глупости?