Tehnički pregled
Ognjen Radošević
Tehnički pregled

Ognjen Radošević

Tehnički pregled, Foto: Ognjen Radošević

Zatvorska kazna preti i vlasniku vozila, kao i vlasniku tehničkog pregleda.

Ovo je možda i najdrastičnija novina Pravilnika o tehničkom pregledu vozila otkriva načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.

- Građani moraju da znaju da registraciona nalepnica više ne može da se produži ako se ne izvrši tehnički pregled vozila. Zbog toga ne treba da nasedaju na priče raznih agencija za registraciju vozila o dobijanju isprave bez tehničkog pregleda. Ako pokušaju da izvrše registraciju bez tehničkog pregleda, bilo sami ili preko neke agencije, saslušavaćemo ih u krivičnom postupku kao učesnike ili saučesnike krivičnog dela falsifikovanja isprava - naglašava Arsov.

Juče je ispred linija tehničkog pregleda širom zemlje bilo gužvi pošto mnogi vozači žele da registruju automobil pre početka primene novog pravilnika. Još veći redovi očekuju se od četvrtka, i zbog toga Arsov savetuje građane da obave tehnički pregled u roku od mesec dana pre isteka registracione nalepnice.

- Mnogi smatraju da će, ako dođu na tehnički pregled pre isteka registracije, izgubiti dane prethodne registracione nalepnice, a to nije tačno. Ukoliko izvrše tehnički pregled 30 dana pre isteka registracije i prođu kontrolu, dobijaju novu registracionu nalepnicu sa istim datumom isteka kao za prethodnu ispravu. Samo što će im, naravno, ta nalepnica važiti do tog datuma sledeće godine - savetuje Arsov i dodaje da bi građani trebalo prvo da odu kod automehaničara, pa da zakažu tehnički pregled.

Tehnički pregled po novom pravilniku biće znatno rigorozniji i trajaće pola sata za putničke automobile, tokom kojih će kontrolori morati da naprave pet fotografija vozila (prednje, zadnje, leve i desne strane vozila i brzinomer). Takođe, na svakoj slici moraju postojati datum i vreme i biti čitljive registarske oznake vozila, dok se na jednoj mora videti i kontrolor koji je uradio pregled.

- Ako, na primer, dođemo u 12.15 na tehnički pregled koji je počeo da radi u osam ujutru, tačno ćemo videti po zapisniku koliko je vozila pregledao i da li je poštovao tu odredbu od pola sata trajanja pregleda - ističe Arsov.

Novina je da će nakon izvršenog pregleda svaki vlasnik, ako je vozilo ispravno, dobiti potvrdu o tehničkoj ispravnosti ili registracioni list, a ako je vozilo neispravno, dobiće izveštaj o utvrđenom stanju u kome će biti navedene sve neispravnosti. U tom slučaju, tehnički pregled daje rok od tri dana vlasniku vozila da uradi sve popravke i odlučuje da li će vlasnik da plati dva puta pregled u tom roku ili ne. Ako je nezadovoljan pregledom, vlasnik vozila može da ode na neku drugu liniju tehničkog pregleda.

Arsov ističe da će u prva dva meseca primene novog pravilnika saobraćajna policija poslati sve svoje inspektore, a ima ih više od 100, na linije tehničkog pregleda kako bi otklonili sve nejasnoće i radnicima i građanima. Posle perioda prilagođavanja, saobraćajna policija započeće rigoroznu kontrolu.

- Bićemo posebno rigorozni kada se overi ispravnost za tehnički neispravna vozila, i to kako prema vlasnicima automobila, tako i prema onima koji su radili tehnički pregled. Nećemo tolerisati neispravan uređaj za zaustavljanje ili upravljanje, oštećene pneumatike, pneumatike kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, dubinsku koroziju, neispravne svetlosno-signalne uređaje, oštećenu ili nečitljivu identifikacionu oznaku - naglašava Arsov i dodaje da će policija vršiti provere na osnovu izveštaja tehničkog pregleda.

- Ako je na jednom pregledu vozilo imalo neispravnosti koje ne mogu brzo i lako da se poprave, a drugi tehnički kaže da je vozilo ispravno, a pritom prvi pregled ima i foto-dokumentaciju o neispravnostima, i mi vidimo da je vozilo i dalje u takvom stanju, ovom drugom tehničkom pregledu nema pomoći - tvrdi Arsov.

U tom slučaju policija će oduzeti ovlašćenje vlasniku tehničkog pregleda i podneti prekršajnu prijavu.

- Kazna je od 60.000 do 800.000 dinara za vlasnike tehničkog i 20.000 do 40.000 za radnike. Za vlasnike neispravnog vozila, ako ih zaustavimo u saobraćaju, kazna je od 5.000 do 20.000 dinara, u zavisnosti od tehničke neispravnosti - ističe Arsov.

Neispravnosti koje se neće tolerisati

• neispravni uređaj za zaustavljanje

• neispravni uređaj za upravljanje

• dubinska korozija

• oštećeni pneumatici ili pneumatici kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama

• neispravni svetlosno-signalni uređaji

• oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka

Cena pregleda od 2.200 do 4.000 dinara

- Predložili smo da cena pregleda bude jedinstvena ka kupcu bez obzira na to da li je neki tehnički pregled u sistemu pdv-a ili ne. Naš je predlog, a to zavisi od ministarstva finansija, jeste da najniža cena bude 2.200 dinara, a najviše oko 4.000 dinara za putnička vozila. U tu cenu je uračunat i deo Agencije za bezbednost saobraćaja za izgradnju informacionog sistema. Cena će, naravno, zavisiti i od lokacije tehničkog pregleda - kaže načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.

Komentari (10)

Pedja971

04.07.2018 00:43

Sta znaci-cena ce zavisiti od lokacije? Znaci svaki servis za tehnicki pregled imace svoju cenu pa kako koga oderu. Zar ne bi tehnicki trebao da bude uvek i svuda isti i sa istom cenom.

srb

04.07.2018 00:44

prevara,moj tehnički moze da plati ko god hoće,to ne može niko da zabrani !

srb

04.07.2018 00:48

JA,kupio nov auto,zašto mora tehnički,pa da drzavau uzme pare !

dexi

04.07.2018 01:03

Udrite po sirotinji, da li zna ta gospoda iz tih izmišljenih agencija da narod radi za 25000 din?

Sasa

04.07.2018 01:04

Prodjes tehnicki u sred leta sa zimskim gumama.Opasne novine samo u Srbiji

realno

04.07.2018 05:16

MA DUSU UZMITE NARODU KOJI ZIVI BEDNO,ma opusteno-od 05.07. kupujemo svi nova vozila sa novim gumama i voziti necemo. da ne propadaju.

Nenad

04.07.2018 06:36

To je ok ajde, ali na 2 god ako pratimo Eu, i neka mi daju 600€ platu, pa bih na 3 god uzeo auto i da mi odbijaju 100€.

jabreja

04.07.2018 07:55

Prvo, i na kraju, pretnje koje lede krv u zilama, a u sredini "plemenit savet" - registrujte DANAS. U tehnickoj ceni i pare za samozvanu agenciju! Istina je sledeca: tehnicki pregledi su bili TO dok se nisu pojavili sadasnji vlastodrsci, na kraju 80-tih i pocetkom 90-tih. Ali se danas slikaju i intervjuisu "spasioci" nasih dzepova...

Сараџогла

04.07.2018 08:16

Возач је могао да испред куће региструје ауто.Да би уштедео хиљадарку отишао је десет километра даље?При прегледу броја шасије и мотора на техничком радник је хаубу само спустио а возач то није приметио?После пар километра при брзини хауба се отвори и полупа му шофершајбну,кров и шибер. У сервису где је извршен успешан технички преглед одбили су да признају грешку.Велика и тешка хауба ако је закључана није могуће да се сама отвори. А само је хтео да уштеди хиљадарку.

Princip

04.07.2018 08:19

"U tu cenu je uračunat i deo Agencije za bezbednost saobraćaja za izgradnju informacionog sistema" Sad im pravimo i informacioni sistem, ima li ovome kraja?