LJUDI STREPE KAD PRELAZE PREKO PANČEVAČKOG MOSTA Stigla zabrinjavajuća vest
Printscreen

 

A dok se to čeka i dok građani koji svakodnevno prolaze preko "Pančevca" opravdano strepe za bezbednost, iz "Puteva Srbije" stigla je još jedna zabrinjavajuća vest da do daljeg preko ovog mosta biće zabranjeno kretanje vozila čija je masa veća od 12 tona, piše Politika.

Kako u "Putevima Srbije" objašnjavaju, to je učinjeno na osnovu detaljanog specijalističkog pregleda prilaznih konstrukcija Pančevačkog mosta, koje je obavila licencirana projektna kuća "Mostprojekt", piše "Politika".

- Zbog oštećenja koja su evidentitrana pregledom, u konačnm izveštaju, kao jedna od hitnih mera po kojoj je neophodno postupiti, dato je i preusmerenje teretnog saobraćaja ukupne mase veće od 12 tona na alternativne putne pravce. Navedna mera je neophodna kako bi se obezbedila stabilnost i nosivost konstrukcije. U skladu sa detaljnim specijalističkim pregledom, u saradnji sa gradom, pristupilo se izradi projekta privremene saobraćajne signalizacije za izmenu režima saobraćaja na državnim putevima radi privremenog regulisanja kretanja teških teretnih vozila ukupne mase veće od 12 tona - ukazuju u "Putevima".

Nakon izrade projekta, kako kažu u ovom preduzeću, pribavljeno je rešenje Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u skladu sa kojim je "Štrabag PZP Beograd" postavio privremenu saobraćajnu signalizaciju.

- Signalizacija je postavljena 25. oktobra. Od zabrane su izuzeta vozila gradskog i međugradskog prevoza. Navedeni režim odvijanja saobraćaja biće na snazi sve dok se ne izrade nove konstrukcije na desnoj obali Dunava (beogradska prilazna konstrukcija) -ističu u "Putevima Srbije".

Rušenje i gradnja novog

Ali i posle dva upita ovog beogradskog lista u "Putevima Srbije" izbegli su da odgovore na osnovu kojih pokazatelja i procena je nedavno Zoran Drobnjak, direktor ovog preduzeća ocenio da je bolje da se Pančevački most sruši da se umesto njega izgradi novi most. Ova Drobnjakova izjava očekivano je izazvala dosta reakcija, uglavnom negativnih, uz opštu ocenu da nije jasno zašto bi se rušio jedan gradski most koji je građen ne tako davno, odnosno u prošlom veku, kada on može da se obnovi.

Kao argument za to, kritičari ove Drobnjakove ocene ocene naveli su mnoge mostove u svetu koji su građeni ranije, a koji su i danas u funkciji.

"To je luksuz"

Ljuba Kostić, građevinski inženjer, napomenjije da je rušenje i gradnja novog luksuz i da most treba da se ojača, rekonstruiše i čak možda proširi.

- Rušenje mosta podrazumeva prekid saobraćaja i u toku rušenja, ali i u toku gradnje novog. Koji grad sebi može da dozvoli takav luksuz? Rušenjem se preseca glavna komunikacija, a glavne komunikacije treba da budu svetinja. A ovaj pravac prema Banatu posebno je važan - ukazao je nedavno Kostić, podsetivči da je "Pančevac" čelični most novijeg datuma i kao takav zahvalan za eventualna ojačavanja, pa i za moguće proširivanje, ukoliko bi se pojačali i njegovi stubovi.

To takođe, istakao je Kostić, nije nikakv građevinski problem.

Da nadležni još nisu odlučili šta će definitivno raditi sa Pančevačkim mostom svedoči i nedavna izjava glavnog gradskog urbaniste Marka stojčića da se rade studije o eventualnom proširivanju ove rečne saobraćajnice pa i o njegovom osposobljaanju za tramvajski saobraćaj.

Podeljena nadležnost

Na Pančevačkom mostu "Putevi Srbije" nadležni su za održavanje prilaznih konstrukcija na desnoj obali Dunava (beogradska strana), obe konzole na glavnoj raspponskoj konstrukciji mosta preko kojih se odvija drumski saobraćaj i prilaznih konstrukcija na levoj obali preko kojih se odvija drumski saobraćaj. Za sve ostalo su nadležni "Železnice Srbije" podsećaju iz "Puteva Srbije".

 

 

 

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading