mobilni telefon, sms, dopisivanje
Profimedia.rs
Avdija Balija

Privatna arhiva

Avdija Balija, Foto: Privatna arhiva

Naime, kako je za „Alo!” ispričao Avdija Balija iz Novog Pazara, njemu je pre mesec dana stigao SMS, a kada ga je otvorio kako bi video o čemu se radi, pisalo je da se pretplatio na neke servise.

- Stigla mi je poruka sa broja 4444, a kada sam je otvorio, pisalo je: „Uspešno ste se pretplatili za našu uslugu u naredna tri dana”. Pisalo je i da ukoliko ne želim da koristim njihove usluge pošaljem „stop” na taj isti broj, što sam odmah i uradio. Ne znam o čemu se radi, niti kakve usluge nude. Međutim, tada sam dobio poruku da mi je ta usluga naplaćena 183 dinara! - rezignirano priča Balija.

Odmah je, kaže, pozvao telekomunikacionu kompaniju čiji je pretplatnik, ali to nije bilo od pomoći.

- Oni su mi najpre rekli da napišem zahtev da mi se objasni zašto je moj račun za mobilni zadužen tim iznosom, što sam i uradio. No, od njih mi je stigao odgovor da nemaju ništa s tim, već da mi je firma „NTH Media“ zadužila račun za navodno korišćenje njihovog VAS servisa „Club Inside“, te da imaju dozvolu da korisnicima mobilne telefonije šalju poruke u kojima nudi svoje usluge. Sada ni kriv ni dužan plaćam to što ne želim da koristim nečije usluge! Ko zna koliko njih još tako plaća ni za šta. Stvarno nečuveno - zaključuje Balija.

Od kompanije NTH, koja šalje ove poruke, nismo uspeli da dobijemo precizne odgovore na pitanja zašto naplaćuje usluge koje korisnici nisu niti tražili, niti koristili, odnosno zašto naplaćuje odjavu sa svojih servisa.

Prigovor, naplata odjave

Privatna arhiva

Prigovor, naplata odjave, Foto: Privatna arhiva

- NTH posluje i prodaje usluge svojim klijentima na osnovu modela „business-to-business“, te ne nudimo nikakve vlastite usluge krajnjim korisnicima. Pružaoci sadržaja su isključivo odgovorni za usluge koje se naplaćuju putem NTH infrastrukture i oni su ti koji odlučuju šta se i koliko naplaćuje. Nakon što je potpisan ugovor s nekim od NTH-ovih preduzeća, pružalac sadržaja ima obavezu da se pridržava zakonskih okvira ugovora, prema kojima krajnji korisnik svaku naplatu mora prethodno da potvrdi pružaocu sadržaja - navode u toj kompaniji.

Dodaju da NTH kao pružalac tehničkih usluga osigurava tehničku podršku za primanje i slanje naloga za plaćanje između vlasnika usluga/oglašivača s jedne i krajnjih korisnika s druge strane.

- Prilikom konzumacije, dostave i naplate digitalnog sadržaja u kojem mobilni operatori pružaju mobilnu infrastrukturu i povezivanje, NTH omogućava uslugu agregacije plaćanja između pružatelja sadržaja i mobilnih operatora. S obzirom na to da NTH dela kao posrednik između mobilnih operatora i pružaoca sadržaja, neki krajnji korisnici nisu informisani o pravim vlasnicima spornih usluga. Iako nijedno od NTH preduzeća nije odgovorno za usluge isporučene od strane pružaoca sadržaja, vodimo posebnu brigu o pružanju najboljeg mogućeg korisničkog iskustva hitrom obradom svakog zahteva i pružanjem potpunih informacija o pružaocima sadržaja i njihovim kontakt-podacima - kažu u toj kompaniji.

Dodaju da je servis „Club Inside” zabavnog karaktera, te da korisnik može da uživa u širokom asortimanu sadržaja.

Građani da ih prijave

Da se građani najviše žale upravo na ovakve pružaoce raznih sadržaja putem mobilne telefonije, kaže za „Alo!” Zoran Andrejić iz Asocijacije za zaštitu potrošača Srbije (APOS).

- Oni ne bi smeli da korisnicima zadužuju račune zato što su odbili njihove usluge, osim ako u samoj poruci nisu naveli da odjava sa servisa košta toliko i toliko. Zato bi trebalo da ih korisnici prijave tržišnoj inspekciji, pa da ona reši problem, kada to već neće da uradi operater - napominje Andrejić.

 

Komentari (8)

fradd

11.12.2017 15:06

Sve je tu protivzakonito, niko ne može ništa da ti naplati ako nemaš ugovor s njim. Čitanje poruke nije potpisivanje ugovora, moraš eksplicitno da pristaneš na njihove usluge. Ni telekomikaciona kompanija ne sme da deli brojeve pretplatnika okolo, koga briga za njihov ugovor sa nekim NTHom ili bilo kim... Ma kome ja pričam, ko da mi imamo pravosuđe, državu, ili bilo šta slično.

goxy

11.12.2017 15:19

legalizovana prevara I pljacka

stefan

11.12.2017 15:25

ovo je krivicno delo,neko te smara porukama a ako hoces da ga odjavis naplati ti dvesta dinara.

MA TO JE BANDA

11.12.2017 16:25

KOJU TREBA POHAPSITI. MENI STALNO NEKE PORUKE A KO NJIMA DAJE TELEFONE GRADJANA?

Amater

11.12.2017 16:27

KO NJIMA DAJE ZA PRAVO DA SALJU SMS NA PRIVATNA LICA BEZ NECIJE DOZVOLE,TO SE ZOVE UZNEMIRAVANJE.

Ujka Zitko PFK

11.12.2017 17:30

Jos i vazduh da naplacuju i to je to.Napredno bajo...

XXL

11.12.2017 18:53

Aplikacije upravljaju mobilnim telefonom čak i u 'pozadini', a pogotovo je aktivna app 'launcher'. Kad sam kupio novi mob.telefon živ sam se namučio da aplikaciju za reklame i njihovo prihvatanje stavim pod - don't ask ili ne pitaj više. Te aplikacije se dobiju sa već ugrađenim softverom kod jeftinijih telefona, a tako su sofisticirane da prate tajming kuckanja korisnika po ekranu pa iskoče baš pod prst. Da poludiš ako ih prihvatiš bez operatera nema teorije da se deaktiviraju.

nedjo

12.12.2017 00:34

kradu nas na sve strane