Renault Talisman Grandtour
Oliver Bunić
Renault Talisman Grandtour

Oliver Bunić

Renault Talisman Grandtour, Foto: Oliver Bunić

Francuzi su ofanzivu zasnovali na upečatljivom i hrabrom dizajnu, sa jedinstvenim LED potpisom, koji u mraku otkriva da vas prati jedan „reno“. Sa druge strane, „talisman“ (možda i previše) liči na druge modele u gami, pre svih „espas“ i nedavno predstavljeni novi „kađar“. To je mač sa dve oštrice koji trenutno donosi odlične rezultate, ali posle dve-tri godine... „Grantur“ je pozadi dobio karavanski „dodatak“, ali je zadržao modernu i dinamičnu formu. Utisak je da „Reno“ „talismanom“ želi da vozačima ponudi komfornu, prostranu i bogato opremljenu zamenu za karavansku „seriju 3“, umesto da se niskom cenom bori sa proverenim „teškašima“, kao što su „škoda super kombi“ ili „folksvagen pasat varijant“. „Talisman grantur“ raspolaže prtljažnikom zapremine 572 litre (maksimalnih 1.681 litar).

Renault Talisman Grandtour

Oliver Bunić

Renault Talisman Grandtour, Foto: Oliver Bunić

Prepoznatljiva „Renoova“ politika zavođenja se nastavlja u enterijeru, gde su nas dočekala masivna sedišta u kombinaciji veštačke kože i platna, „bouz“ muzički sistem sa 12 zvučnika, multimedijalni „R-Link2“ sa velikim centralnim ekranom osetljivim na dodir (dijagonala 8,7 inča)... Raskošna širina karoserije (1.870 mm) i međuosovinsko rastojanje od 2.808 milimetara rezultirali su uzuzetno prostranom kabinom. Takođe, ulazak i izlazak su olakšani velikim vratima koja se otvaraju široko. Nasloni zadnjih sedišta mogu da se obore povlačenjem poluga u prtljažniku, ali se ne dobija potpuno ravan pod. Uverili smo se da u prtljažnik mogu da stanu predmeti dužine do 1,88 metara.

Sastavni deo „talismana“ je u sistem „multisens“, koji vozaču omogućava da izabere jedan od pet ponuđenih režima rada (komfort, sport, eko, neutral i personalizovan). Francuzi sistem predstavljaju kao „odraz trenutnog raspoloženja vozača“, jer osim odziva rada motora, upravljača i ogibljenja, možete da sebi prilagodite ambijentalno osvetljenje (plava, crvena, žuta, zelena ili ljubičasta boja), zvuk agregata, način predstavljanja podataka na instrument-tabli...

Renault Talisman  Grandtour

Oliver Bunić

Renault Talisman Grandtour, Foto: Oliver Bunić

Za ulazak u „premijum svet“ potrebno je i dosta snage, a naš izbor je jedan od najmoćnijih 1,6-litarskih četvorocilindraša na tržištu, sposoban da isporuči 160 konja i 380 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Performanse su sasvim zadovoljavajuće, ali smo očekivali više po pitanju međuubrzanja. „Krivci“ su velika masa automobila (1.674 kg) i sedmostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom koji „Reno“ obeležava sa EDC. U „sport“ režimu menjač ima kraće „korake“ i radi brže, ali utisak je da u motoru ostaje još neoslobođene snage. Nažalost, „dCi 160“, kao uostalom i benzinci TCe 150 i TCe 200 mogu da se dobiju smo u kombinaciji sa EDC menjačem.

„Reno talisman grantur“ je udoban automobil, kao i njegovi prethodnici, a „4kontrol“ sistem upravljanja na svim točkovima je tu da ukloni eventulane nedostatke. Rezultat je mnogo lakši ulazak u krivine, a povezani su bezbednost i upravljivost. Sistem radi automatski, tako da ćete u svakom trenutku dobiti maksimum.

„Talisman grantur“ nas je ostavio sa podeljenim osećanjima - dobili smo manje prostora nego što smo očekivali, ali se „francuz“ sjajno vozi i snažni dizel-motor je ekonomičan. Tu je i visoka cena testiranog modela koja je na granici od 30.000 evra, bez dodatne opreme. Sa još nekoliko ekstra stvari, stigli smo do 35.000 evra. Uvek postoji rezervna opcija - verzija sa slabijim motorom i nižom cenom, ali onda se pozdravite sa performansama, „4Control“ i „multi-sens“ sistemima, EDC menjačem, ekranom od 8,7 inča... Onda „grantur“ postaje sasvim drugačija priča.

Model Renault Talisman GT

Alo!

Model Renault Talisman GT, Foto: Alo!

 

Tehnički podaci

Model Renault Talisman GT

- Motor 4-cilindrični, turbodizel

- Zapremina 1.598 kubika

- Snaga 160 KS/4.000 o/min.

- Obrtni momenat 380 Nm/1.750 o/min.

- Ubrzanje 0-100 km/h 9,9 sekundi

- Maksimalna brzina 215 km/h

- Menjač 7-stepeni, automatski

- Pogon na prednjim točkovima

- Prosečna potrošnja 4,6 litara/100km

- Zapremina rezervoara 47 litara

- Zapremina prtljažnika 572-1.681 litar

- Dimenzije 4.866/1.870/1.465 mm

- Cena testiranog primerka 29.690 evra

Komentari (1)

Saša

17.09.2016 13:38

Savršen auto.