Aleksander Niks
AP/Dominic Lipinski
Aleksander Niks

AP/Dominic Lipinski

Aleksander Niks, Foto: AP/Dominic Lipinski

"Niksovi komentari ne predstavljaju vrednosti niti operacije firme, a njegova suspenzija odražava ozbiljnost s kojom gledamo na ovo kršenje", navodi se u saopštenju, prenosi AP.

Suspenzija, kako se ističe, odmah stupa na snagu.

Istovremeno, javni tužioci za Masačusets i Njujork poslali su danas pismo kompaniji Fejsbuk u kojem traže informacije o ličnim podacima koji su završili u rukama analitičke kompanije "Kembridž analitika", javlja Rojters pozivajući se na neimenovani izvor blizak ovom pitanju.

U pismu, upućenom u okviru zajedničke istrage dve savezne američke države, traže se dokumenta o kršenju Fejsbukovih uslova pružanja usluga, kao i kopije svih komunikacija između te kompanije i "Kembridža analitike" i niz drugih materijala, navodi isti izvor.

Britanski poslanici su već pozvali generalnog direktora kompanije Fejsbuk Marka Zakerberga da svedoči pred parlamentarnim odborom o tom slučaju.

Mediji navode da je politička kompanija "Kembridž analitika" (Cambridge Analytica) na neprimeren način dolazila do podataka sa popularne društvene mreže, a među klijentima te kompanije su i članovi predizbornog tima američkog predsednika Donalda Trampa.

Kako se navodi, "Kembridž analitika" je bez dozvole koristila podatke 50 miliona korisnika Fejsbuka radi izrade psiholoških profila kako bi glasačima ciljano bile slate reklame i priče.

Eksperti kažu da "Kembridž analitika" nije sama zloupotrebljavala podatke, i ukazuju na povezanost ovog slučaja s mogućim mešanjem u američke predsedničke izbore 2016.

Robert Riči, direktor marketinga u "Blue Fountain Media", navodi da marketinške kompanije već koriste slične tehnike profilisanja za prodaju proizvoda i usluga.

Ipak, on ističe da je razlika u tome što je u aktuelnom slučaju reč o upotrebi podataka za pokušaj uticanja na odluku glasača.