Mazda 6
promo
Mazda 6

promo

Mazda 6, Foto: promo

Zvuči dramatično? I jeste! Zato što sistem koristi obrtni momenat motora kako bi preko upravljača uticao na ponašanje automobila. U prevodu, sada i običan, manje iskusan vozač može da bude u koži trkača...

Novi sistem ograničava raspodelu obrtnog momenta i tako obezbeđuje najbolje prianjanje na točkovima kojima je to potrebno. „Mazda“ je više od osam godina razvijala „G-vektoring“, a promene na upravljaču su jedva primetne i vozač praktično ne može da ih oseti. To je upravo i snaga „G-vektoringa“ - suptilnost koja obezbeđuje precizniju, manje napornu i bezbedniju vožnju.

Mazda 6

Alo!

Mazda 6, Foto: Alo!

 

Objašnjenje „G-vektoring“ sistema

1 Pri ulasku u krivinu, na trenutak se oduzima gas, čime se smanjuje obrtni momenat i težina se prebacuje na prednju osovinu da bi se dobila bolja vuča.

2 Na izlasku iz krivine, obrtni momenat se povećava nakratko i težina se prebacuje na zadnje točkove.

Na papiru, princip funkcionisanja možda zvuči komplikovano i pretenciozno, međutim, u vožnji „G-vektoring“ radi savršeno precizno i u pravom trenutku. Recimo, za razliku od često grube intervencije ESP sistema, „Mazdin“ „asistent“ omogućava da automobil gipko, kao po šinama, savlada brze krivine. Ali, čak i na pravcu, osvežena „mazda 6“ sa „G-vektoringom“ deluje mnogo stabilnije.

Sve u svemu, prelaz između ubrzanja, kočenja i upravljanja je harmoničan i „Mazdin“ sistem donosi mir u vožnji, a pošto se radi o čisto softverskom rešenju, masa vozila se nije promenila, odnosno „mazda 6“ je i posle redizajna zadržala savršenu liniju. Međutim, to nije najbolje - „G vektoring“ se dobija besplatno, zato što je u svakoj novoj „mazdi 6“ deo serijske opreme!

Mazda 6

promo

Mazda 6, Foto: promo

Posle svega, jasno je da „G-vektoring“ predstavlja najvažniju promenu na „mazdi 6“ za modelsku 2017. godinu. Naime, u „Mazdi“ su uvereni da „šestica“ izgleda sveže i posle tri godine na tržištu, tako da automobilu srednje klase nisu bile potrebne vizuelne izmene. U kabini testirane karavanske „vagon“ verzije primetili smo novi komande na upravljaču, kao i kvalitetniju grafiku ekrana instrument-table i hedap displeja. Takođe, „Mazda“ je unapredila zvučnu izolaciju kabine, neki od sistema asistencije vozaču sada su deo serijske opreme, dok su svi agregati dorađeni i mogu da se pohvale manjom potrošnjom i emisijom štetnih gasova. Japanci će nastaviti sa praksom da karavan i sedan verzija imaju istu cenu, pri čemu su u ponudi po dva benzinska (165 KS i 192 KS) i dizel (150 KS i 175 KS) agregata.

Japanci su odradili fejslifting, a nisu ni pipnulu karoseriju „mazde 6“. Zašto bi to uradili? „Šestica“ je više puta nagrađivana za dizajn, dok je od 2013. godine prodato više od pola miliona automobila. Nova šasija i „G-vektoring“ samo mogu da obezbede da se taj trend nastavi.

Mazda 6

Alo!

Mazda 6, Foto: Alo!

 

Mazda 6 Kombi D 175 FWD i-Eloop

Motor 4-cilindrični, turbo, dizel * Zapremina 2.191 kubika * Snaga 175 KS pri 4.500 obrtaja u minutu * Maksimalni obrtni moment 420 Nm pri 2.000 o/min. * Maksimalna brzina 221 km/h * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,0 sek. * Dimenzije 4.805/1.840/1.480 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.750 mm * Prtljažnik 522-1.648 litara * Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 4,6 litara * Emisija CO2 - 121 g/km

Tagovi