Snaga i elegancija

Petar Marković
Zato je aktuelni model sa bogatim paketom opreme i dizel motorom (i dalje) dobra kupovina u pravom trenutku.
„Mazda“ je 2011. godine „izbacivanjem“ originalnog CX-5 napravila bum na tržištu kompaktnih SUV-ova. Prvi model japanskog brenda sa „skajaktiv“ tehnologijom postao je i najprodavaniji „Mazdin“ automobil na evropskom tržištu, a slika se nije promenila ni danas.
„Mazda CX-5“ je u međuvremenu blago osvežena kako bi joj se „produžio život“ do pojavljivanja nove generacije. Dinamičan oblik se dobro „prodaje“, pogotovo u kombinaciji sa snažnim bokovima i velikom maskom hladnjaka. Ankete su potvrdile da se kupcima sviđa robustan izgled koji naglašava bezbednost, uprkos tome što kompaktni SUV modeli nisu „pravi“ terenci.

Petar Marković
Unutrašnjost „mazde CX-5“ je prostrana, kvalitetno je urađena i sa veoma dobrom ergonomijom. Na vozačevo okruženje nemamo većih zamerki, kao i na sedišta, koja obezbeđuju visok nivo komfora. Pozadi takođe ima dovoljno prostora za tri odrasle osobe, ali na kraćim relacijama. Brojne pregrade u unutrašnjosti „mazde CX-5“ zadovoljavaju potrebe u svakodnevnoj vožnji. Što se tiše prtljažnika, CX-5 nije šampion u tom segmentu, ali sa 463 litra obezbeđuje sasvim dovoljno prostora za četvoročlanu porodicu.
Paket „takumi“, dodatno u odnosu na opremu „attraction“, donosi i kameru za vožnju unazad, premijum „Bose“ muzički sistem sa devet zvučnika i „keyless entry“ karticu. Takođe, komfor u vožnji obezbeđuju grejači prednjih sedišta, dvozonski automatski klima-uređaj, blutut, kožom obloženi upravljač i ručica menjača... „Mazda“ je CX-5 opremila i brojnim sistemima bezbednosti i asistencije vozaču, kao što su sistem automatskog kočenja do 30 kilometara na sat (SCBS), koji nam je bio od velike pomoći u gradskoj vožnji, zatim sistem kontrole mrtvog ugla (BSM), sistem zadržavanja u saobraćajnoj traci (LKA)...
Deo „takumi“ paketa opreme su i aluminijumski točkovi od 19 inča, koji i pored većih dimenzija ne utiču negativno na komfor u vožnji, jedino što će verovatno uticati na kućni budžet kada dođe vreme da se kupuje set zimskih guma.

Petar Marković
Ponuda dizel motora za „mazdu CX-5“ je ograničena na samo jednu zapreminu - 2,2 litra. Postoje dve verzije „skajaktiv-D“ agregata, sa 150 KS i 175 KS, s tim da snažniji motor dolazi samo u kombinaciji sa pogonom na svim točkovima i ne može da se dobije sa „takumi“ paketom opreme. Srpskom tržištu je, ipak, bliža verzija sa 150 KS i prednjim pogonom, uparena sa šestostepenim manuelnim menjačem. U ponudi je i šestostepeni automatik sa klasičnim pretvaračem obrtnog momenta koji radi sporije od ručnog menjača, a pri tom je za 2.100 evra skuplji.
Nažalost, radna zapremina od 2.191 kubik je takođe „nepoželjna“ među srpskim vozačima zbog visoke cene registracije. Japanci su svesni da svi proizvođači prelaze na motore manje zapremine, ali kažu da njihov „skajaktiv-D“ agregat troši manje od glavnih rivala i da je „evro 6“ norma postignuta bez potrebe za „AdBlue“ aditivima.
Na kraju testa, potvrdili smo da je „mazda CX-5“ i dalje jedan od najboljih kompaktnih SUV modela sa dizel motorom, koji još prati visoka cena. Testirani model sa „takumi“ paketom košta 29.990 evra.

Alo!
Mazda CX-5 Skyactiv-D 150 4x2 Takumi
Motor 4-cilindrični, turbo, dizel l Zapremina 2.191 kubik l Snaga 150 KS pri 4.500 o/min. l Maksimalni obrtni moment 380 Nm pri 1.800 o/min. l Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde l Maksimalna brzina 202 kilometra na sat l Menjač 6-stepeni, manuelni l Pogon na prednjim točkovima l Dimenzije 4.555/1.840/1.670 mm l Međuosovinsko rastojanje 2.700 mm l Prtljažnik 463-1.620 litara l Masa praznog vozila 1.420 kg l Rezervoar 56 litara l Prosečna potrošnja 6,6 litara l Emisija CO2 - 135 g/km Cena: 29.990 evra
