Golf VII
Volkswagen
Golf VII

Volkswagen

Golf VII, Foto: Volkswagen

Kao što se i pretpostavljalo, dizajneri „Folksvagena“ su odradili samo blago zatezanje lica svog najprodavanijeg modela, koji, međutim, može da se pohvali novim tehnologijama, motorima i sistemima sistencije.

Ukratko, „golf VII“ sada ima drugačiji prednji branik, sa većim usisnicima za vazduh, dok LED dnevna svetla mogu da se poruče kao dodatna oprema. Umesto ksenonskih farova dostupna su puna LED svetla (dodatna oprema) za sve verzije, dok su zadnja LED svetla deo serijske opreme. Za razliku od „Opela“ sa „astrom“, „Folksvagen“ neće koristiti „matriks“ tehnologiju.

Golf VII

Volkswagen

Golf VII, Foto: Volkswagen

Kabina je osvežena kvalitetnijim materijalima i mekanom plastikom, a centralnim delom dominira ekran osetljiv na dodir, dijagonale 9,2 inča (prethodni ekran je bio dijagonale osam inča). Takođe, „golf“ je prvi kompaktni automobil koji može da se poruči sa tehnologijom kontrole pokretom, koju smo imali prilike da upoznamo na novoj generaciji BMW-a „serije 7“. Posle „tiguana“ i „pasata“, i redizajnirani „golf VII“ je dobio digitalnu instrument-tablu, odnosno takozvani „virtuelni kokpit“ (doplata 510 evra).

Što se motora tiče, akcenat je na novim 1,5-litarskim turbobenzinskim i dizel motorima, koji predstavljaju zamenu za 1.4 TSI, odnosno 1.6 TDI. Recimo, „1.5 TSI evo“ sa 150 KS koristi sistem deaktivacije cilindara, a prosečna potrošnja iznosi 4,9 litra. Kasnije se očekuje i još efikasnija verzija, sa 130 KS. Više snage dobio je i „golf GTI“ - 230 KS za klasičnu GTI verziju, odnosno 245 KS sa „GTI performans“.

Golf VII

Volkswagen

Golf VII, Foto: Volkswagen

 

Ništa (za sada) od nove platforme

„Folksvagen“ će nastaviti da koristi modularnu platformu MQB duže nego što je to bilo planirano, tako da će, recimo, novi „polo“ i „tuareg“ imati identičnu tehničku osnovu, iako je razlika u dužini dva modela oko jednog metra. „Folksvagen“ prolazi kroz period obeležen neizvesnošću i pretpostavlja se da je ovo novi pokušaj da se ublaže katastrofalne posledice „Dizelgejt“ afere. Poznatu MQB platformu koristiće još dve generacije malih i srednje velikih modela sa prednjim pogonom. Tako će se na modularnu platformu „prebaciti“ novi „folksvagen polo“ i „seat ibica“, kao i njihove krosover verzije, koje se očekuju u narednih nekoliko godina. Takođe, „Folksvagen“ planira da poveća proizvodnju modela baziranih na revolucionarnoj platfomi, koja je predstavljena 2012. godine, sa novom generacijom „audija A3“. Plan je da se do 2018. proizvodnja poveća na sedam miliona automobila godišnje (2014. godine je iznosila samo 2 miliona). Danas platformu koriste svi brendovi VW grupe, a poslednji predstavljeni model je veliki SUV „folksvagen atlas“, koji će debitovati na „Salonu automobila“ u Los Anđelesu (od 18. do 27. novembra). Paralelno, „Folksvagen“ će nastaviti da ulaže novac u razvoj modularne platforme za električne automobile (MEB), na kojoj bi trebalo da se bazira čak 30 modela u narednih deset godina.

 

Automobili

Volkswagen

Automobili, Foto: Volkswagen

 

Nova generacija u pripremi

Krajem 2018. godine stižemo i do nove, osme generacije „folksvagen golfa“, koja će biti između 35 i 70 kilograma lakša od aktuelnog modela. Takođe, novi „golf“ će biti prostraniji, praktičniji, sa novom i efikasnijom ponudom motora, a potpuno će biti izmenjen i kokpit, sa tehnologijom kontrole gestovima i novim infotejment sistemom. GTI i R verzije će se i dalje proizvoditi, ali ne i „plag-in“ i elektirčni „golf“, koje će od 2020. godine zameniti novi model „NUVe“. Recimo, običan GTI bi trebalo da ima 265 KS, „GTI performans“ verzija oko 300 KS, a „GTI klabsport“ 326 KS.